-

Hoe Kenya Tourism Board influencer marketing inzet

Het nationaal verkeersbureau van Kenia wilde meer bekendheid voor deze bestemming op vijf belangrijke internationale markten. Hiervoor werd de campagne Can you Kenya? ontwikkeld door Expedia Media Solutions.

De samenwerking ging in augustus 2018 van start. Voor reizigers uit Australië, Canada, Zuid-Afrika, de VS en het Verenigd Koninkrijk werd een content microsite gebouwd. Bezoekers konden daar de verschillende belevingen die Kenia biedt ontdekken en zelfs hun reis boeken op de lokale Expedia-website.

Verder werden de twee reisbloggers @Howfarfromhome ingezet om via Instagram meer bekendheid te genereren. Ze werden een week op reis gestuurd zonder dat het reisschema vast stond. Hun publiek stemde elke dag via Instagram Stories op wat ze gingen doen. Door keuzes als ‘een kitesurfles aan de kust of een heteluchtballonsafari in de Masai Mara’ werd de diversiteit van Kenia als reisbestemming op een speelse manier onder de aandacht gebracht. Degenen die hun stem uitbrachten konden ook nog meedoen aan een wedstrijd met als hoofdprijs twee vliegtickets naar Kenia.

Het stel achter @Howfarfromhome deelde hun belevingen gedurende de week met hun 169.000 volgers op Instagram. Deze content werd hergebruikt op de microsite, inclusief een aftermovie van het hele avontuur.

Het resultaat was meer dan 15.000 inschrijvingen voor de wedstrijd via Instagram Stories, meer dan 2,1 miljoen impressies en 90.000 unieke bezoekers op de microsite, die afkomstig waren uit de vijf genoemde markten.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond