-

Infographic: de cijfers van Facebook

Onderzoekers van de prestigieuze Princeton University hebben de dood van Facebook voorspeld op basis van – ahum – de levenscyclus van epidemieën. Tussen 2015 en 2017 zou 80 procent van de Facebook het netwerk de rug toekeren. Voorlopig merken we er nog weinig van. Woensdag maakt Facebook zijn kwartaalcijfers bekend. Die zijn vermoedelijk nog beter dan die over het derde kwartaal. In Q3 steeg de advertentieomzet voor Facebook-klanten van partner Kenshoo (digitaal marketingbedrijf) met 59 procent, nam het aantal impressies met 50 procent toe en het aantal kliks met 65,87 procent.

KenshooSocial_FacebookAdKPIs_Q4_2013

Bron: Kenshoosocial

Deel dit bericht

2 Reacties

Taaf

Hoi Egbert, Ik heb je bericht en bijgeleverde IG goed gelezen, en in mijn beleving kloppen een aantal zaken niet – of dient eea te worden genuanceerd.
Kensoo communiceert een +60% Advertiser Revenue. Hiermee doelt zij volgens mij op de Q4 inkomsten die KS-klanten op Facebook hebben gerealiseerd – afgezet tegen het resultaat in Q3. Jij meldt een Q3 Facebook advertentiegroei van 60%? Dat klopt (helaas) niet…

De IG van KS vind ik ook niet heel sterk overkomen. Q4 is doorgaans een veel beter kwartaal dan Q3, dus een vergelijking met Q2 zou een beter beeld moeten geven. Bovendien gaat er tegenwoordig veel meer mediabudget naar de newsfeed, waardoor je sowieso al een vertekend beeld krijgt.

Gr
Taaf

Egbert van Keulen

Dat werd ook bedoeld, maar stond er niet duidelijk bij. Nu wel. De vergelijking met Q2 zou mogelijk niet de oplopende trend laten zien.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond