-

Infographic: Conversie-optimalisatie zorgt voor groei

Een optimaal rendement uit je bezoekers: wie wil het niet? Toch blijkt uit onderzoek dat slechts zesentwintig procent van de bedrijven een structurele aanpak heeft voor de conversie-optimalisatie.

Daarmee lijken veel organisaties een hoop te laten liggen. Diegene die dit structureel aanpakken, zien een stijging van verkopen van bijna tachtig procent. Zelfs voor de allerkleinste organisaties is winst te behalen, zo blijkt. Het testen met statistische significantie zal met een lager bezoekersaantal ondoenlijk zijn, maar daarmee is het testen zelf niet nutteloos. Ook in statische significantie is een foutmarge geïmplementeerd, deze kun je wanneer nodig vergroten. De testresultaten zijn niet te generaliseren maar zorgen vaak voor beduidend meer omzet. Verdiep je in de conversie-optimalisatie op basis van kleinere hoeveelheden verkeer zodat je de mogelijkheden kunt afwegen.

Ook voor de partijen die hierin al verder zijn is er nog een hoop te verbeteren. Hoewel het één van de meest waardevolle vormen van statistieken is, heeft slechts negenenveertig procent van de ondervraagde partijen inzicht in de volledige customer journey.

cro-practices-2014

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond