-

Integratie tussen Magento en Klarna voor betere checkout

Magento en betaaloplossing Klarna zijn een samenwerking aangegaan. De makers van de e-commercesoftware hopen dat hun gebruikers daardoor makkelijker de ‘checkout’ kunnen optimaliseren voor hun klanten. Dit is nu immers nogal eens een struikelblok en conversiekiller.

Magento heeft aangekondigd het platform (‘Commerce’-editie, vanaf versie 2.2.4) standaard te voorzien van een integratie met Klarna. Op het onlangs gehouden evenement ‘Magento Imagine’ werd duidelijk dat hiervoor een zogenaamde Core Bundles Extension is ontwikkeld. Dit betekent dat gebruikers van het e-commerceplatform geen plugin meer hoeven te downloaden. Doordat enkele basiselementen zijn opgenomen in de kerncode, is de kassa van een webwinkel gemakkelijker uit te breiden met Klarna’s producten. Door de nauwere samenwerking zijn updates ook gemakkelijker te verspreiden.

Magento’s motivatie om een nauwere samenwerking aan te gaan is dat onderzoeken geregeld aantonen dat met name de ‘checkout’ een conversiekiller is. Webwinkels moeten dus zoveel mogelijk ruimte en flexibiliteit hebben om aan die kassa te sleutelen. Om bijvoorbeeld het afrekenproces te vereenvoudigen en te versnellen. Of om bepaalde betaalopties aan te bieden die tot minder achtergelaten winkelwagentjes leiden.

Sneller afrekenen

Deze integratie moet iets van die flexibiliteit bieden. Afhangende van het land waarin de winkelier actief is, biedt Klarna naast een directe betaaloptie ook de mogelijkheid producten achteraf op rekening te voldoen. Bij een volledige checkout-integratie belooft het bedrijf de kassa dynamisch in te vullen. Zo bepaalt het per apparaat of gebruiker de voorkeursmethode om te betalen. Een ‘one-click purchase’ behoort ook tot de opties.

Magento’s keuze past binnen de strategie die het bedrijf sinds de grote stap naar de 2.0-versie volgt. Eerder dit jaar maakten de makers van het platform ook al bekend een koop nu-knop te introduceren. De ‘one click checkout’ (bekend als Instant Purchase) leidt consumenten om naar een snelkassa. De eerder opgeslagen betaalgegevens worden nog eens gebruikt, de producten afgeleverd op het standaard bezorgadres.

Volgens Magento zou dit de besteltijd tot wel 90 procent kunnen verkorten. Met name de klanten die op een mobiel apparaat winkelen zouden door die verbeterde gebruikerservaring beter converteren. Destijds zei Magento al meer te willen optrekken met partners. Daardoor is de e-commercesoftware in een hoger tempo te vernieuwen en verbeteren.

Naast Klarna is ook de ‘portemonnee’ Amazon Pay opgenomen in de laatste editie van het platform.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond