-

LinkedIn doet update: dit is er nieuw

De ontwikkelingen op LinkedIn gaan razendsnel en sinds januari zijn er alweer een aantal interessante features uitgerold. Zo krijg je na een connectieverzoek nu ook direct een mogelijkheid de bedrijfspagina van die persoon te volgen. Zie jij het aantal volgers al stijgen? Dit zijn de laatste LinkedIn updates.

Personen taggen in foto’s

Sinds kort kun je personen taggen in foto’s op LinkedIn. Dit vergroot je bereik enorm, bovendien krijgen je collega’s of connecties dan ook gelijk een melding. Kunnen ze gelijk je post even liken! Ook krijg je nu de optie om afbeeldingen een alt text mee te geven, waardoor ze makkelijker gevonden kunnen worden. Vul deze dan ook zeker in.

Nieuwe reactiemogelijkheden

In navolging van Facebook zijn er nieuwe ‘reactie’-mogelijkheden; naast iets te liken (?) kun je iets nu iemand feliciteren/iets vieren (?), medeleven tonen (️), iets verhelderend vinden (?) of je nieuwsgierigheid uiten (?). Je krijgt een totaal aantal ‘reacties’ te zien bij je post, niet te verwarren met als iemand reageert oftewel een comment achterlaat. De reacties hierover zijn verdeeld, sommigen vinden dit echt meer bij Facebook passen dan bij LinkedIn. Het hartje is niet heel zakelijk, maar de andere lenen zich wel voor professionele reacties.

Lookalike audiences

Een update uit de Campaign Manager: het is nu mogelijk om van je doelgroepen een ‘lookalike’ audience te maken. Dat is een lijst met personen waarvan LinkedIn vindt dat ze lijken op de oorspronkelijke lijst. Google kent dit als ‘similar audiences’ en ook binnen Facebook Advertising is dit al lange tijd mogelijk. Ook zijn er nu ‘audience templates’ beschikbaar, voorgedefinieerde doelgroepen met bepaalde interesses of kenmerken.

Pagina volgen na connectie

Sinds kort is het zo dat je de mogelijkheid krijgt om de bedrijfspagina te gaan volgen van de persoon waar je zojuist mee geconnect bent. Bij de bevestiging wordt namelijk de pagina + follow-button getoond, waarmee het aantal likes van bedrijfspagina’s aanzienlijk zal stijgen. Persoonlijk ben ik van mening dat deze functie er allang had moeten zijn… maar beter laat dan nooit!

Scheduler

LinkedIn Scheduler is een feature die momenteel nog enkel voor recruiters beschikbaar is. Met deze functie kunnen geïnteresseerde kandidaten je calender availability zien en een call met jou inplannen. Deze integratie werd al een tijdje verwacht vanwege de overname van LinkedIn door Microsoft, maar is verrassend genoeg ook al mogelijk met een Google Calender.

Teammates

Met de Teammates-functie kun je binnenkort je collega’s aanmerken als zodanig, waardoor je hun updates niet meer zult missen. Het algoritme houdt dan rekening met je voorkeuren, net zoals je dat bij Facebook ook kunt instellen. Volgens LinkedIn zijn we namelijk zestig procent meer geneigd de interactie aan te gaan met collega’s. Wel stimuleert dit de zogeheten peer bubble alleen nog maar meer, waarbij collega’s elkaars content continu liken en delen.

Nog beter zou het zijn als je een soortgelijke mogelijkheid zou hebben om van bepaalde inspirerende connecties je voorkeuren aan te geven. Ook een soortgelijke melding voor bedrijfspagina’s zou zeer welkom zijn, zodat de bedrijfscontent bovenaan komt te staan in de tijdlijn van je collega’s (dit is ook in Facebook al mogelijk).

In de buurt-functie

Okay, we bekennen: deze functie is niet nieuw, maar we merken dat veel mensen hem niet kennen. Als je wilt connecten met mensen waarmee je in een meeting zit of die je ontmoet op een event, is daar een hele snelle manier voor. Ga in je app naar het ‘Contacten’-gedeelte en klik bovenin op ‘In de buurt’ (UIT). Hiervoor moet je Bluetooth wel aanstaan. Vervolgens verschijnen andere personen die datzelfde hebben gedaan, op de In de buurt-pagina. Met één klik kun je ze uitnodigen om te connecten. Zodra je weer van deze pagina weggaat, word je ook niet meer gevonden.

Kortom, weer een hoop updates vanuit LinkedIn, waarmee ze het platform weer een stukje beter maken. Welke nieuwe features ga je gebruiken of zou je graag willen zien?

Deel dit bericht

5 Reacties

Robbert

Vergeet die update rondom Groups niet!

Jet van Tongeren

Hallo, bedankt voor deze update. Andere vraag: wat is volgens jou beter: liken of delen?

Isabelle Westra - BlooSEM

Het beste is commenten! Dat zorgt voor het meeste bereik.

Jet

Hallo Isabelle, dankjewel. Comments geven idd het meeste bereik, maar dat was mijn vraag niet ? Wat zou jij medewerkers van een bedrijf adviseren (buiten zelf content plaatsen en comments geven): de updates van je bedrijfspagina liken of delen?

Isabelle Westra - BlooSEM

Hallo Jet, sowieso liken natuurlijk. Delen heeft alleen zin als de medewerkers er ook zelf iets bijschrijven. Alleen op de Share-knop klikken zonder eigen content heeft heel weinig zin.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond