-

Agenda logistieke webshop van het jaar

Coolblue, HelloFresh en Vente-Exclusive strijden woensdag 17 september om de award Logistieke Webshop van het Jaar 2014. Op het programma staan keynotes van eBay, Ingram Micro en case studies over uiteenlopende onderwerpen. Precies wat het bestuur, dat dit award-event organiseert, voor ogen heeft. “De prijsuitreiking als bekroning van een zeer aantrekkelijk kennis- en netwerk-event”, aldus Jan Pronk, voorzitter van de stichting Logistieke Webshop van het Jaar.

Webshop heeft vandaag enorme e-fulfilment uitdagingen
Michel Schellekens, Director Business Development Supply Chain Solutions, is één van de sprekers. Ingram Micro, in 2013 met een wereldwijde omzet van bijna 43 miljard dollar, heeft in de afgelopen jaren veel kennis en ervaring opgebouwd op het gebied van omnichannel en cross-border. Dit voorjaar hebben ze er nog de Netgear-award ‘Distributiepartner van het jaar’ voor ontvangen. Het accent van de presentatie zal liggen op de sterke internationalisatie van webshops, cross-border, en de logistieke uitdagingen om zowel winkels als consumenten te beleveren (omnichannel).

Personeelsorganisatie: Steeds belangrijker in e-fulfilment
Grootschalige Multi-channel operaties, met extreme fluctuaties in het uitleveren van orders, vormen voor het logistiek management een grote uitdaging. Roel Megens, sinds begin dit jaar site manager bij CEVA Logistics voor de logistieke operatie van een grote High Tech klant, presenteert een praktijkvoorbeeld over dit onderwerp. In dit praktijkvoorbeeld gaat hij in op hoe CEVA Logistics met hulp van in-house flex-personele dienstverleners omgaat met de forecasting, planning, recruitering, training, inzet en behoud van warehouse medewerkers voor deze Multi-Channel operatie die zich kenmerkt door zeer korte leadtimes en enorme pieken en dalen. Een sprekend voorbeeld van “E-fulfilment: never a dull moment”.

Voor het eerst: Uitreiking van de publieksprijs
Het oordeel van de vakjury weegt natuurlijk het zwaarst en die beoordeling bepaalt wie de winnaar wordt van de 2014-award. Maar collega’s in de e-commerce- en e-fulfilment branche en online consumenten mogen dit jaar voor het eerst ook meestemmen voor de publieksprijs. Stemmen kan nog tot dinsdagavond 16 september 23:59 uur.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond