-

Marketing automation als groeimarkt (infographic)

Marketing automation is een groeimarkt. De markt is elf keer in omvang toegenomen vanaf 2011. E-mailmarketing vormt het hart van marketing automation, maar veel andere functionaliteit wordt nog te veel verwaarloosd. CRM integratie, campagnemanagement en lead mananagement wordt door gebruikers belangrijk gevonden. Analisten verwachten dat marketing automation-tools in de toekomst verder worden uitgekleed, en extra functionaliteit makkelijker kan worden toegevoegd.

marketing-automation-revolution7_jpg7

Deel dit bericht

2 Reacties

Dennis Koorn

Interessante infographic. Wel mis ik nog een aantal aanbieders van Marketing Automation zoals Sitecore, Pitney Bowes, EPI Server en bijvoorbeeld IQNOMY. Ook ik ben van mening dat er nog veel mogelijkheden van Marketing Automation onbenut blijven. Sterker nog, ik zie teveel voorbeelden waarbij e-mail marketing als bulkmail wordt ingezet vanuit de gedachte dat dit een beter alternatief is voor de fysieke direct mailings omdat hiervoor geen porti betaald hoeft te worden. Maar voor deze e-mailings geldt hetzelfde als voor de fysieke mailings. Indien dit ongepersonaliseerd is en/of irrelevante informatie bevat, dan heeft dit een groot negatief effect. Een lage conversie en veel irritatie bij de ontvanger. Is dit wel gekoppeld aan klantprofielen en persona’s en integraal onderdeel van het marketing proces om prospects/klanten tijdens alle fases van de klantenlevenscyclus te beïnvloeden en digitaal te ‘verleiden’, dan zal een veel beter resultaat worden behaald. Maar de weg om daar te komen is voor veel organisaties en marketeers een uitdagende. Een goede samenwerking tussen de mensen met kennis over de marketing automation functionaliteiten en de mensen die verantwoordelijk zijn voor het nastreven van (marketing)doeldoelstellingen is cruciaal. En daar is nog veel ruimte voor verbetering….

Rogier Hosman

Ja we kunnen er zeker van zijn, marketing automation is de toppic op de agenda van de meeste CMO’s. De afgelopen 2 jaar is er een grote toevlucht gekomen in marketing automation omgevingen.

Ik zie bij onze opdrachtgevers (voornamelijk B2B spelers) dat het aanbrengen van goede structuren in de marketing helpt de resultaten te verbeteren. Ook vormt marketing automation de brug tussen marketing & sales waarbij je heel gericht en gesegmenteerd kunt gaan marketen. Koppel dit aan end-to-end ROI campagne meting en we krijgen langzaam meer grip op de ongrijpbare klant die steeds weer opnieuw een nieuwe customer journey blijkt uit te vinden.

Sinds dit jaar zijn wij Sharpspring partner en het is erg gaaf om te zien hoe die club er in geslaagd is een interface te maken die ook makkelijk in organisaties uit te rollen is. Naast bezoeker identificatie (bedrijven herkenning) reageren mijn klanten het meest positief op de campagne statistieken waarbij je kunt zien welke leads + omzet via welk adwords campagnes zijn gegenereerd. Hiermee kunnen ze serieus hun adwordsbudgetten downsizen of resultaten opschroeven.

Check eens een van onze webinars over dit thema… http://www.youwe.nl/marketingauotmation/

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond