-

Marketingtrends voor 2016 (infographic)

De trends voor 2016? Microsoft en Column Five Media hebben daar zo hun eigen ideeën over: ze noemen Snapchat, Periscope, Oculus Rift, Hololens en ‘nieuwe zoekmachines’ als ‘trending’, en leggen de nadruk op content marketing, dat 62 procent goedkoper is per lead dan traditionele vormen van marketing. Het advies is om doelgroepen nauwlettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen. Millennials hebben bijvoorbeeld een grotere affiniteit met wearables.

Microsoft-2016-Marketing-Trends

Deel dit bericht

2 Reacties

Trudy

Leuke infografic met name de laatste conclusies. Maar is “Het advies om doelgroepen nauwlettend te volgen en daar de marketing op af te stemmen” toch altijd al wat een goede marketeer moet doen? 🙂

Egbert van Keulen

Ja, je hebt gelijk Trudy. Dat had ik wat preciezer moeten verwoorden. Doelgroepen volgen is per definitie de opdracht voor iedere marketeer. Het blijkt in de praktijk nog lastig om aansluiting te vinden en houden bij de steeds weer verschijnende nieuwe kanalen. Dat was een paar jaar geleden (zeg pre-Facebook tijd) wel makkelijker. Daar moet nu nog meer vinger aan de pols mee worden gehouden en op een meer gepersonaliseerde wijze.

Dank voor je feedback.

Egbert

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond