-

NCOI Online Academy maakt een enorme groei door tijdens COVID-19

Niet alle bedrijven hebben te lijden onder de corona-crisis. Er zijn ook branches die juist een opleving meemaken. Zo ook bij Online Academy, onderdeel van de NCOI-Groep.

Het online leerplatform Online Academy werd in 2016 gelanceerd om de markt van e-learning op te schudden. Organisaties kunnen hun medewerkers een ‘All you can learn’ abonnement aanbieden waarbij ze worden uitgedaagd om dagelijks actief te blijven leren door inzet van gamificatie, personalisatie en kunstmatige intelligentie. Door iedere dag een paar minuten te besteden aan de training, wordt de leerstof beter opgenomen en kost het niet veel tijd.  Het resultaat: een vervijfvoudiging van het slagingspercentage.

In deze tijden van quarantaine is het aantal dagelijkse gebruikers van het Online Academy platform met meer dan 400 procent gegroeid. Tom Bos, Online Academy “Onze groeiambities zijn altijd erg groot geweest, maar wat er de afgelopen maanden is gebeurd, overtrof al onze verwachtingen. Corona heeft de behoefte bij bedrijven van het trainen en opleiden van teams enorm aangewakkerd. Door de COVID-19 maatregelen is de vraag van veel bedrijven logischerwijs geswitcht van klassikaal naar online leren’’.

Tom Bos, Online Academy.

Versnellen

Deze plotselinge groei heeft ook de verdere ontwikkeling van het technische platform versneld. Om die groei aan te kunnen, kwamen de plannen van de technologische roadmap in een versnelling. Het team heeft het platform binnen een paar weken getransformeerd naar een microservices gebaseerde architectuur. Hierdoor kunnen de hobbels die veroorzaakt werden door de snelle groei genomen worden, zodat het platform kan blijven groeien.

Enorme uitdaging

De snelle groei van een startup, zoals Online Academy, kan een enorme uitdaging zijn voor een platform om technisch bij te benen. Door de inzet van Azure Application Insights kon snel worden vastgesteld waar de tijd en aandacht het beste aan besteed kon worden. Terwijl het development team druk aan het werk was met de verbeteringen op het platform, is Azure auto scale-rules ingezet om de infrastructuur dynamisch te schalen. Hiermee worden de grote pieken in gebruikersaantallen opgevangen met slechts een kleine stijging van de operationele kosten.

Tom Bos in Lissabon met het Online Academy-team.

Perfecte fit

Microsoft Azure is de perfecte fit voor een startup platform als Online Academy. Het faciliteert organisaties om klein te beginnen, snelle groei op te kunnen vangen en snel investeringen terug te verdienen. Het is Online Academy en het development team gelukt om tegelijkertijd een positief zakelijk resultaat te behalen als het platform technisch te verbeteren. Tom Bos: ‘’Het platform is nu klaar voor een volgende groeifase. Hopelijk kunnen we binnenkort weer eens naar Lissabon om dit met het hele team te vieren.’’

Over de auteur: Mascha Tamarinof is marketing manager bij Evident.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond