-

Wat is het potentieel van AI in de consumentengoederenindustrie?

Nooit eerder konden bedrijven zoveel over hun klanten te weten komen – en deze kennis gebruiken voor de ontwikkeling van intelligente oplossingen. Om uw bedrijf te laten groeien en relevant te blijven, is het noodzakelijk AI te omarmen. De impact van artificial intelligence (AI) op de consumentengoederenindustrie kan niet worden overschat. Maar waar te beginnen?

“Je kunt AI zien als een instrument waarmee je data en kennis kunt omzetten in waarde”, zegt Naser Bakhshi, Director Artificial Intelligence bij Deloitte. “Door data en kennis te combineren in algoritmen en tools kun je cognitieve oplossingen ontwikkelen die echte waarde opleveren”, legt Bakhshi uit. “Je zou AI ook kunnen omschrijven als inzicht op een hoger niveau en een manier om betere beslissingen te nemen, en ook nog eens sneller”, voegt Patrick Schunck toe, partner en expert op het gebied van de consumentengoederenindustrie. “Uiteindelijk leer je je klanten beter begrijpen door AI. Zo kun je diensten en producten op maat aanbieden, groei mogelijk maken en jezelf onderscheiden van de concurrentie.”

Dit artikel is voor premium abonnees . Log in of meld je aan!