-

Snellere laadtijd, betere conversie

Er is een direct verband tussen de laadtijd van je site en de conversie, het aantal verkopen. SEO-specialist André Scholten legt nog één keer uit hoe het zit. En wat je kunt doen om je site sneller te maken.

“Laadtijd en conversie zijn direct aan elkaar gerelateerd. Je kunt een export maken uit Google Analytics naar Excel en het verband tussen die twee relatief eenvoudig aantonen.” Goed nieuws voor sitebe-eigenaren, maar ze moeten nog wel wat werk verzetten om deze tip te verzilveren.

Scholten: “Het begint ermee dat je beseft dat je site traag is en dat je aan de slag moet.” Een voorpagina moet helemaal kunnen inladen binnen drie seconden. De daarop volgende subpagina’s binnen twee seconden. Immers, een deel van de content is dan al een keer geladen.

Hij verwijst naar Emerce.nl om een verbeterpunt te signaleren. Eén afbeelding in een banner van nog geen 5 Kb lijkt klein, maar veertig afbeeldingen – bijvoorbeeld op een overzichtspagina van producten in een webwinkel, kunnen een pagina toch langzamer maken. Zijn tip: “Verwijder de metadata uit die afbeeldingen en je kunt nog tot een helft winnen.”

Links uit video-interview:

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond