-

Social weekoverzicht: dagelijks 1,5 miljoen locatiepins op Pinterest

Afgelopen week ging Twitters Vine internationaal en voegde voor hun Android en iOS app 19 nieuwe talen toe, waaronder Nederlands. Deze week ook nieuws omtrent Pinterest, Facebook, Vine, LinkedIn en Snapchat. De laatste raast inmiddels zelfs Facebook en Instagram voorbij. KLM, de nummer 1 van de  Social Media Monitor ranglijst gaat sinds deze week nog een stapje verder in hun dienstverlening op social media.

Pinterest introduceert Place Pins
Promoted Pins, Pinterest API, de afgelopen weken kwam Pinterest al een paar keer voor in het social weekoverzicht. Ook deze week is er nieuws omtrent Pinterest. Dagelijks worden er zo’n 1,5 miljoen pins rond een locatie op Pinterest geplaatst en inmiddels zijn er al meer dan 750 miljoen pins op het digitale prikbord te vinden. Om deze pins nog meer tot hun recht te laten komen, introduceerde Pinterest deze week het nieuwe pin type genaamd Place Pins. Bij Place Pins kunnen gebruikers ook echt een locatie aan hun pin toevoegen. Daarnaast kunnen er vanaf nu ook Place Boards worden aangemaakt, waarbij de Place Pins letterlijk op de kaart worden gezet. Pint een gebruiker vanaf bijvoorbeeld de website van Booking.com, Airbnb, OpenTable of Hotels.com, dan wordt automatisch de locatie aan de pin toegevoegd. Meer informatie over de introductie van Place Pins lees je op het Pinterest Business Blog.

Facebook adverteren krijgt een nieuwe structuur.
Facebook maakte deze week op het ontwikkelaarsblog bekend dat ze begin 2014 de structuur van Facebook advertentiecampagnes aan gaan passen. Facebook benadrukt hierbij dat dit geen gevolgen heeft voor huidige en toekomstige campagnes die in 2013 worden ingepland. Met de nieuwe structuur wil Facebook het mogelijk maken om vanuit het objective based-adverteren binnen een campagne verschillende advertentiegroepen aan te maken. Elke advertentiegroep krijgt zijn eigen budget en planning. Met deze verandering komt er dus een laag tussen de campagne en de advertenties te staan. Naast de nieuwe structuur geeft Facebook ook aan met betere statistieken te komen. De nieuwe structuur wordt doorgevoerd in alle advertentietools van Facebook zelf.

KLM toont actuele responstijden op Twitter
KLM gaat verder met het verbeteren van hun dienstverlening via sociale media. Het bedrijf heeft al een hele duidelijke strategie voor hun webcare op Twitter. Zo wordt elke vraag binnen 60 minuten beantwoord en worden problemen binnen 24 uur opgelost. Vanaf deze week geeft KLM op Twitter (en binnenkort ook op Facebook) via de headerafbeelding weer wat de actuele responstijd is. Martijn van der Zee, Senior Vice President E-Commerce van Air France KLM, zei hierover het volgende: ‘Wij geloven in de transparantie van social media. Klanten willen weten wat ze van ons kunnen verwachten. We bieden nu direct inzicht in onze reactietijden’.

Snapchat raast Facebook en Instagram voorbij
Persoonlijk heb ik helemaal niks met Snapchat en jij misschien ook niet of juist wel. Maar ik ben er wat voorzichtig mee om er voor de lange termijn een oordeel over te hebben. Dat heb ik namelijk een keer eerder gehad over een social netwerk. Het duurde alleen niet lang voordat ik het ging gebruiken en inmiddels is het onderdeel van de sociale netwerken die ik dagelijks gebruik. Je zou er zelfs nog over kunnen discussiëren over of het wel onder de categorie social media valt. Maar een ding is zeker. Het heeft in ieder geval volop de aandacht van de sociale netwerken Facebook en Instagram. Dagelijks worden er namelijk meer dan 400 miljoen foto’s gedeeld via Snapchat. Het gebruik van de app blijft maar groeien. In juni waren het 200 miljoen foto’s, in september 350 miljoen en inmiddels raast Snapchat met de 400 miljoen foto’s zelfs Facebook en Instagram voorbij wat betreft het aantal foto’s dat er dagelijks gedeeld wordt. Hoewel dit indrukwekkend is, is het misschien ook wel weer heel vanzelfsprekend. Waar Facebook en Instagram meer functioneel zijn, is het bij Snapchat vooral de funfactor wat het leuk maakt. Maar of dat genoeg is voor de lange termijn?… We zullen het zien.

LinkedIn lanceert Showcase Pages
Deze week lanceerde LinkedIn de nieuwe functie genaamd Showcase Pages, pagina’s waarmee bedrijven zich kunnen richten op een bepaalde dienst, product of doelgroep. Net als bij de Company Pages kunnen LinkedIn-gebruikers de pagina volgen om te zorgen dat ze de updates niet missen. Als bedrijf kan je (gratis) tien Showcase Pages aanmaken, heb je er meer nodig, dan kan je hiervoor contact opnemen met LinkedIn. Beheerders van de Showcases Pages hebben net als bij bedrijfspagina’s de mogelijkheid om de updates van de pagina in te zetten als een advertentie om het bereik te vergroten. De functie wordt op dit moment wereldwijd uitgerold. Meer informatie over LinkedIn Showcase Pages en hoe je ze aanmaakt lees in dit artikel op het weblog van LinkedIn.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond