-

Soort toestel van invloed op succes e-mailmarketing

Het succes van e-mailmarketing is niet alleen afhankelijk van de inhoud, maar ook van het toestel waarop het wordt geopend. Dat blijkt uit het onlangs verschenen U.S. Consumer Device Preference Report.

Mails van merken worden vooral bekeken op iPhone. Het gaat om zo’n 35,8 procent. Op grote afstand volgt Android met 9.4 procent. Android gebruikers kijken echter wel langer naar mails. 53 procent kijkt 15 seconden tegen 41 procent van de iPhone gebruikers.

Meer dan 15 procent van de mails worden geopend op een tablet en het iPad aandeel nam in het laatste kwartaal met 10 procent toe naar 14,3 procent.

Al met al domineert het iOS platform met 50 procent, gevolgd door desktop pc’s met 39,18 procent en Android (smartphones en tablets samen) met 10 procent.

Belangrijker is wellicht het feit dat tweederde van alle marketingmails op tablets of smartphones wordt geopend. Dat betekent dat marketeers meer rekening moeten houden met tablet- en smartphoneschermen.

Er is ook nog gekeken naar de geografische verdeling. Zo blijken Texanen het meest bereid om mails te openen op een smartphone, maar in in westen en midden van de VS overheerst de desktop.

Het hele rapport kun je hier bekijken.

DeviceUseSourced

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond