-

Trends in travel: Expedia, Grieks Verkeersbureau, Neckermann en Sunny Cars over 2018

Wat staat er in 2018 op de agenda van de Nederlandse reisbranche? We vroegen het aan vier bedrijven die zijn vertegenwoordigd in de Advisory Board van TravConnect. Influencer marketing en nieuwe regelgeving staan hoog op hun lijstje van aandachtspunten.

René Nieuwmans, Expedia:

René Nieuwmans“Voor Expedia staat 2018 in het teken van mondiale expansie terwijl we lokaal relevant blijven. We zijn heel sterk in Noord-Amerika maar ook daarbuiten willen we marktleider worden. Dat doen we onder andere door het aanbod van vakantieverblijven van HomeAway te integreren en direct boekbaar te maken in Expedia. Verder staat personalisatie hoog op de agenda. Automatisering en machine-learning maken dat mogelijk in combinatie met een klantenservice van hoog niveau. Met reizen kan er altijd iets veranderen of misgaan. Expedia wil de klant ook dan goed van dienst zijn. Het is niet gemakkelijk om online een trouwe klantenschare op te bouwen maar wij denken dat dit ‘the way to go’ is. Voor mij als commercieel verantwoordelijke voor Centraal-Europa staat volgend jaar bovendien in het teken van wet- en regelgeving: de Payment Services Directive 2 (PSD2), de General Data Protection Regulation (GDPR) en de nieuwe richtlijn Pakketreizen. Om dat allemaal in goede banen te leiden is een behoorlijke uitdaging voor de hele reisbranche en dus ook voor ons.”

Hanita van der Meer, Neckermann Reizen:

Hanita van der Meer, Thomas Cook“We hebben net een volledig op zichzelf staande inspiratiewebsite gelanceerd, waarmee wij de samenwerking aangaan met bloggers, vloggers en andere influencers. Die gaan we in 2018 uitbouwen. Ook versturen we een nieuwe inspiratiemail met veel informatie over een specifiek hotel om je te verleiden je vakantie te boeken. Verder komt er een nieuwe servicemail, die volledig over de vakantiebestemming gaat: wat is er te doen, wat is het betaalmiddel, tips en excursies die je vooraf kunt boeken, et cetera. En vlak voor vertrek krijgt de klant de pre-departure mail die is uitgebreid met een plattegrond van de luchthaven van aankomst en een filmpje waarin uitleg wordt gegeven over de service ter plaatse. Waar we volgend jaar natuurlijk mee doorgaan is Choose Your Room, de service waarmee klanten voor vertrek hun favoriete kamer kunnen boeken. Er zijn meer plannen in deze richting zoals Choose Your Sunbed – allemaal gebaseerd op de wensen van de klant. En we blijven ons richten op eigen hotels en resorts, omdat we daar het verschil kunnen maken in service en extra’s voor de klant en niet op prijs hoeven te concurreren met andere touroperators omdat we de accommodaties exclusief onder contract hebben.”

Eleni Skarveli, Grieks Verkeersbureau Benelux:

Eleni Skarveli, Grieks Verkeersbureau“In 2018 blijven we ons promotioneel richten op het onbekende Griekenland, dus de kleine bestemmingen. Influencermarketing speelt daarbij een belangrijke rol: voor onze website ilovegriekenland.nl vragen we honderd influencers om posts te maken over Griekenland. Over de mogelijkheden van citytrips buiten Athene bijvoorbeeld, zoals in Thessaloniki en Volos. En we willen het Nederlandse publiek informeren over mogelijkheden van fietsvakanties in Griekenland. We hebben meer te bieden dan zon en zee en dat gaan we in 2018 mede via influencer marketing duidelijk maken.”

 

Suzanne Al, Sunny Cars:

Suzanne Al, Sunny Cars“Waar wij ons volgend jaar voornamelijk mee bezig zullen houden is het optimaliseren van de customer journey, zowel online als ter plaatse. We gaan het aantal bestemmingen uitbreiden waar we onze servicepakketten Express/Premium (waarbij je de wachtrij kunt overslaan en je huurcontract vooraf invult) en Geen waarborgpakket (wij staan garant, jij betaalt geen borg) aanbieden. Zo wordt het ophaalproces eenvoudiger en plezieriger. En we kijken hoe we dat nog verder kunnen optimaliseren. Maar ook de klantbeleving tijdens het boekingsproces staat centraal. In 2018 staat weer een flink aantal sprints gepland voor onder andere conversieoptimalisatie op de website en het uitbreiden van de My Sunny-omgeving. Daarnaast zijn we al maanden druk met de Richtlijn Pakketreizen bezig (we zijn inmiddels ANVR-lid en vanaf medio januari SGR-lid), die veel impact kan hebben op de verkoop via reisbureaus. In 2018 zal de focus vooral liggen op het uitleggen van de maatregelen die we hebben genomen voor reisbureaus om ons nog steeds te kunnen blijven verkopen.”

Wil je elke week het laatste nieuws en achtergrondartikelen ontvangen over travel? Geef je hier op voor de nieuwsbrief!

Dit bericht is 37 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond