Vier op vijf bedrijven verwaarloost blog (infographic)
Slechts zeventien procent van de bedrijven houdt bloggen voor hun eigen website vol. Uit onderzoek van Contany.nl blijkt dat vier op de vijf bedrijven al na gemiddeld zeven berichten stopt.
De voornaamste reden voor vroegtijdig stoppen met bloggen is dat een bedrijf hier te weinig tijd voor heeft.
Ruim de helft van de respondenten geeft aan niet in te zien wat het hen oplevert. Te weinig kennis van contentmarketing resulteert vaak in een gebrek aan inzicht in de lange termijn voordelen.
Onvoldoende kwaliteit van de blogs staat op de derde plaats met 45 procent.
Deel dit bericht
Plaats een reactie
Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond
3 Reacties
Timbee - Timbee Internet Marketing
Overzichtelijke infiltratie over het blog gedrag van bedrijven. Content marketing pakken wij daarom veelal voor bedrijven op.
Het is moeilijk te begrijpen voor bedrijven dat het invloed zal hebben op hun omzet, zeker omdat het meestal op de langere termijn pas werkt.
Timbee - Timbee Internet Marketing
* infiltratie = infographic
AddMark - AddMark
Interessant! Vandaag de dag kun je AI zo goed inzetten voor het schrijven van blogposts, dat je dit veel minder tijd hoeft te kosten dat wat het dat tot een paar jaar geleden kostte. Zou dit de hoeveelheid blogposts op sites van ondernemers doen toenemen?
Groeten,
Willeke