-

Vijf redenen om je e-mailmarketing budget te verhogen

De opmars van e-mailmarketing kreeg alweer enkele jaren terug een flinke knauw door spamfilters, waardoor marketeers creatievere campagnes moesten bedenken. De komst van sociale media en mobiele apparaten hebben het landschap voor e-mailmarketing wederom flink veranderd. E-mail lijkt nu meer dan ooit een zakelijk communicatiemiddel, maar dat betekent allerminst dat e-mailmarketing dood is, stelt Jayson DeMers van AudienceBloom.

1. E-mailmarketing bloeit als nooit te voren

De statistieken liegen niet. Eind 2014 beweerde 73 procent van de marketeers dat e-mail marketing een van de belangrijkste marketingpijlers onder hun onderneming is. En 59 procent is van plan om het budget de komende jaren te verhogen. En dat doen ze niet omdat anderen het ook doen, maar omdat ze rendement halen uit e-mailmarketing.

2. E-mailmarketing stuurt al je campagnes aan

E-mailmarketing gaat niet alleen over e-mail. Het is de brug naar andere marketingmiddelen. Het bindmeel dat alles samenhoudt. Je kunt verwijzen naar je blog en campagnes voortzetten op sociale media. Of omgekeerd: sociale kanalen gebruiken om consumenten te interesseren voor nieuwsbrieven. Het ecosysteem is completer dan het enkele jaren terug was.

3. Lage investering, hoog rendement

Er is niet veel voor nodig om een e-mailcampagne in gang te zetten. Een programma als MailChimp kost je niets en als je al klanten hebt, kun je die gebruiken voor je eerste marketingcampagnes. Investeer voor weinig geld in goede e-mail adreslijsten en je hebt mogelijk alweer nieuwe leads te pakken. Geef wat extra geld uit aan een mooie opmaak, en je kunt je kunt het engagement verhogen.

4. Meten is weten

Meten is weten en dat geldt helemaal voor e-mailmarketing. Je weet of je nieuwsbrief is gearriveerd, of de inhoud is bekeken en hoeveel mensen hebben doorgeklikt. Op basis daarvan kun je de inhoud of de presentatie tijdig bijstellen en optimaliseren. De heilige graal in e-mailmarketing is personalisatie. Een beter 1:1 communicatiemiddel is nauwelijks denkbaar.

5. Meer inzet, meer resultaat

Vanuit het perspectief van de ontvanger moet e-mailmarketing ook echt wat te bieden hebben. Denk daarbij vooral aan aantrekkelijke aanbiedingen: gratis monsters, kortingen en speciale deals doen het altijd goed, maar dat gaat je wel wat extra kosten. Moderne e-mailmarketing is geen verkooppraatje, het heeft ook niet als doel om zoveel mogelijk kliks te genereren. Het betekent hard werken voor een duurzame relatie.

Dit bericht is 33 keer gedeeld

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond