-

Waarom e-mailmarketing persoonlijker moet

Het is wellicht een beetje een open deur, maar persoonlijke e-mails scoren beter en leiden vaker tot verkoop. Blijkt ook weer uit onderzoek van Harris Interactive in opdracht van Listrak.

Driekwart van de ondervraagde respondenten zegt dat zij eerder bereid zijn tot aankoop als rekening wordt gehouden met persoonlijke voorkeuren en dat ook in e-mails wordt gecommuniceerd.

Opmerkelijk is ook dat 82 procent aangeeft meer e-mails te ontvangen als die persoonlijk zijn, met andere woorden: rekening houden met eerdere aankopen. Zeker als die producten in de uitverkoop gaan.

Ook opbeurend nieuws voor e-mailmarketeers: 69 procent wil best meer persoonlijke details delen als dat leidt tot betere (persoonlijke) adviezen.

En toch wordt er nog maar relatief weinig gedaan met persoonlijke e-mails. Uit onderzoek van Agil One blijkt dat ruim de helft van de marketeers dezelfde mailings naar al hun klanten sturen. 65 procent stemt de frequentie daarvan niet eens af op persoonlijke behoeften en maar 39 procent stuurt aanbiedingen aan loyale klanten. Als gevolg daarvan geeft 34 procent aan geen enkele bijzondere mail van een merk te hebben ontvangen.

infographic130608

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond