-

Zakelijke uitdagingen aanpakken in tijden van het coronavirus: vijf tips

In deze onzekere tijden komen bedrijven voor uitdagingen te staan die veroorzaakt worden door het coronavirus (Covid-19), zoals bevoorradingsproblemen en het moeten sluiten van winkels. Door optimaal gebruik te maken van zowel digitalisering als technologie kan dit echter worden aangepakt. Het leveren van uitstekende klantenservice en e-commerce-ervaringen is ook noodzakelijk in een tijd als deze. Vijf tips die je organisatie door deze moeilijke tijd kunnen helpen.

Tip 1: Blijf in contact met je klanten

Contact houden met je klanten is essentieel. Dit is daarentegen niet het beste moment om de verkoop te stimuleren. Denk eerder aan het publiceren van webinars, educatieve content en tutorials die je klanten ondersteunen en de merkpersoonlijkheid communiceren. Hierdoor blijf je onder de aandacht bij klanten en blijft hun voorkeur uitgaan naar je bedrijf. 

Tip 2: Heroverweeg huidige campagnes

Advertentiecampagnes houden consumenten op de hoogte van je bedrijfsactiviteiten en brengen producten of diensten opnieuw onder de aandacht. Aangezien de meeste mensen meer tijd op hun telefoon of laptop zullen doorbrengen, is dit hét moment om te zorgen dat je campagnes tiptop in orde zijn. Van het optimaal inzetten en verdelen van je budget tot het kiezen van de juiste zoekwoorden, we helpen je graag bij het herdefiniëren van deze belangrijke touchpoints!

Tip 3: Ontdek nieuwe vormen van interactie

De huidige, onvoorziene ontwikkelingen dwingen bedrijven na te denken over de manier waarop zij communiceren met hun doelgroep. Dit is het perfecte moment om jezelf uit te dagen en te bedenken hoe je virtueel in contact kunt blijven met klanten. Van een Google Hangout in plaats van een koffieafspraak tot een virtuele showroomtour: vraag jezelf af hoe je fysieke diensten ook online kunt aanbieden. Dergelijke oplossingen passen bij de huidige markt en maken je bedrijf klaar voor de toekomst; we betreden namelijk een consumentenmarkt die steeds digitaler wordt.

Tip 4: Nu is het moment om kleinere projecten aan te pakken

Werk achterstanden weg en kijk naar projecten die nog afgerond moeten worden. Denk aan de optimalisatie van de backend, het maken van betere landingspagina’s en het verbeteren van de serviceomgeving. Dit is een goed moment om deze taken op te pakken. Je bedrijf zal hierdoor in een sterkere en gezondere positie zijn naarmate het coronavirus voorbij gaat. Om dit te bereiken hebben we een team van specialisten klaarstaan die je van een afstand kunnen helpen met campagnes, UXe, design, data insights, hosting, security of wat je maar nodig hebt in het digitale domein. 

Tip 5: Bereid je voor op herstel

Op een gegeven moment zal de verspreiding van het coronavirus afnemen en zullen de nationale lockdown-maatregelen versoepelen. Wanneer we terugkeren naar de normale gang van zaken, zullen markten een herstelfase ingaan. Deze overgangsperiode vereist de juiste berichten voor je advertenties, landingspagina’s, homepage en social media.

We staan ​​allemaal voor een onvoorspelbare periode en de effecten hiervan zullen gevolgen hebben voor verschillende industrieën. Toch is lange termijn campagneplanning op basis van wat hetzelfde blijft, in plaats van wat verandert, nog steeds een must. Het gebruik van de juiste tone of voice en het effectief inzetten van advertenties blijft nog altijd de sleutel tot succes. 

Een laatste gedachte

Iedereen wordt getroffen door de impact van het coronavirus. Maar weet: samen kunnen we zorgen dat je bedrijf gezond blijft en succes nastreeft op de lange termijn. 

Over de auteur: Max Pinas is creative director bij Dept.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond