-

Zó werken de nieuwe LinkedIn events

Het zakelijke platform LinkedIn blijft zich ontwikkelen. Zo werd onlangs bekend dat je op LinkedIn ook events aan kunt maken en kunt publiceren. Voor een event kun je eenvoudig je netwerk uitnodigen en informeren over alles rondom je event.

Hoe maak je een event aan op LinkedIn?

De mogelijkheid om events aan te maken werd slechts enkele weken geleden gepresenteerd. Deze functie zal helaas niet voor iedereen al beschikbaar zijn en daarom kan het zo maar eens zijn dat jij deze functie nog niet hebt. LinkedIn heeft namelijk aangegeven dat eerst de Engelstalige profielen de functie kunnen gaan gebruiken. In Nederland moeten we nog even geduld hebben.

Een event aanmaken kan vooralsnog alleen vanuit een persoonlijk profiel, dat is in de ogen van LinkedIn logisch omdat een event altijd door een persoon georganiseerd wordt. Het is helaas nog niet mogelijk om een event te maken vanuit een bedrijfspagina, die optie zal waarschijnlijk nog veel meer gebruikt gaan worden.

Hier maak je een event aan

Het aanmaken van een event doe je vanuit de linkerkolom die je op de startpagina van LinkedIn kunt vinden. De eerste keren zal het even zoeken zijn omdat je het misschien niet op valt. Het kopje events staat tussen de groepen waar je lid van bent en de hashtags. Op het moment dat je een event aan gaat maken, zal deze dus ook tussen deze groepen en hashtags komen te staan.

Je kunt een event aanmaken door naast ‘’Events’’ op het plusje (+) te klikken. Vanuit het plusje kan je aan de slag om je event aan te maken. Je kunt verschillende soorten events aanmaken, namelijk:

  • Public event: Dit type event is voor iedereen zichtbaar en vindbaar. Iedereen kan zich dan ook aanmelden voor dit event.
  • Private event: Dit event is niet voor iedereen te zien, het is namelijk alleen te zien voor de personen uit je netwerk en de mensen die je uitnodigt. Op het moment dat je iemand uitnodigt voor het event, ontvangt hij of zij een link die naar het event zal leiden.

Op het moment dat je alle belangrijke informatie over het event hebt ingevuld, kom je op de event pagina terecht. Voor de pagina wordt door LinkedIn een simpele URL aangemaakt.

Event promoten

Er zijn verschillende (handige) mogelijkheden om je event onder de aandacht te brengen en het bereik te vergroten. We zetten het voor je op een rijtje:

  • Nodig je persoonlijke connecties uit. Ze ontvangen een uitnodiging op dezelfde manier als bij een connectieverzoek. Handig en snel!
  • Deelnemers van je event kunnen hun netwerk uitnodigen, spoor ze dan vooral aan om dat te doen.
  • Je kunt eenvoudig berichten plaatsen binnen het event. Zo kan je de deelnemers op de hoogte houden en ze warm maken voor je event.
Mooie kansen

De mogelijkheid om events aan te maken was natuurlijk al bekend op Facebook, daardoor werd dit net wat meer gemist binnen LinkedIn. Deze ontwikkeling biedt mooie kansen voor bedrijven en ondernemers die events organiseren. Daaraan zit natuurlijk wel het nadeel dat het (nog) niet vanuit een bedrijf georganiseerd kan worden maar alleen vanuit één persoon. Hopelijk volgt er dan ook snel een nieuwe update omtrent deze functionaliteit.

Over de auteur: Robin Buzink is eigenaar van Robin Online Marketing.

Op de hoogte blijven van het laatste nieuws binnen je vakgebied? Volg Emerce dan ook op social: LinkedIn, Twitter en Facebook.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond