Agenda

Geplaatst door: bvA

bvA en IAB Nederland – Return On Ad Spend

Wat draagt de inzet van advertising in diverse mediakanalen nu werkelijk bij aan merk- & sales-KPI’s? Anno 2019 is daar nog steeds geen goed antwoord op. De advertentiemarkt heeft zich steeds meer ontwikkeld in de richting van performance marketing gericht op sales en conversie. De RoAS van digital performance advertising is inmiddels goed te meten, maar voor offline advertising is dit nog minder het geval en zijn KPI’s vaak niet goed te matchen met de digitale. Mede daardoor wordt in de markt meer gestuurd op sales- en conversiecijfers vanuit de digitale journey dan op merkimpact. Niet vreemd, want merkeffecten laten zich moeilijker meten dan sales-KPI’s, maar hierdoor wordt er steeds meer advertisingbudget voor salesimpact op korte termijn ingezet. Hoe verstandig is dat? Op 15 oktober nemen bvA en IAB Nederland je mee in de zoektocht naar een KPI-framework, met eenzelfde definitie van metrics, waarmee de volledige impact gemeten kan worden.

Deel dit bericht