Agenda

Geplaatst door: Emerce Academy

Conversie Optimalisatie met Beperkte Data

Datum
26 februari 2024
Plaats
Online classroom
Locatie
Online classroom
E-mailadres
academy@emerce.nl
Phone
-
Organisatie
Emerce Academy

Wil je je conversie optimaliseren, maar heb je niet genoeg data om betrouwbare A/B-testen uit te voeren? Veel bedrijven hebben simpelweg niet genoeg websiteverkeer om betrouwbare resultaten te krijgen. En met nieuwe wetgeving die het gebruik van cookies beperkt, wordt het nog moeilijker. In deze training leer je hoe je conversie optimalisatie kunt bereiken met beperkte data en alternatieve methodes. Het begint allemaal met een andere denkwijze.

Omschrijving

Tijdens deze training nemen we je mee in de essentie van conversie optimalisatie, waarbij we verschillende soorten conversietools bespreken, waaronder usability testing, intercept surveys en “mousetracking”. We leren hoe je met kleine verbeteringen op langere termijn zorgt voor een hogere conversie en hoe je focus aanbrengt in conversie optimalisatie.

Daarnaast gaan we in op het meetbaar maken van conversie optimalisatie en diverse methodes om conversie te optimaliseren naast A/B-testen, inclusief aanbevolen tools om deze uit te voeren. De opgedane kennis passen we toe op een eigen case met behulp van een eenvoudig framework. We geven praktische tips en leren tactisch prioriteren van een experiment backlog, om vervolgens een persoonlijk actieplan te maken.

Dag 1 (09:30 – 12:30 uur):

Van gedragswetenschap tot tools: succesvolle conversie optimalisatie.

Focus en structuur en aanbrengen in het behalen van je conversiedoel (opdracht).

Conversie-optimalisatie methodes.

Praktische voorbeelden en cases om de kennis in de praktijk te brengen.

Dag 2 (09:30 – 12:30 uur):

Suggesties voor verbetering definiëren.

Hypotheses formuleren en prioriteren voor optimaal resultaat.

Toepassen van de geleerde technieken op je eigen case.

Valkuilen vermijden, praktische tips en nuttige bronnen ter ondersteuning.

Deel dit bericht