Agenda

Geplaatst door: Emerce Academy

Deep dive Visual strategieën voor ecommerce

Datum
11 april 2024
Plaats
Online classroom
Locatie
Online classroom
E-mailadres
academy@emerce.nl
Phone
x
Organisatie
Emerce Academy

Wist je dat beeld 60.000 keer sneller wordt verwerkt door ons brein dan tekst? En dat 66% van de online shoppers de kwaliteit van een productafbeelding bepalend vindt voor een aankoop? Ontdek tijdens deze deep dive de kracht van de 9 Product Visual KPI’s – hoe ze je conversie verhogen, return rates verminderen en klantenloyaliteit versterken.

  • Zet beeld om naar meer websitebezoekers
  • Ontdek de impact van Product Visuals op e-commerce.
  • Bekijk de toekomst: hoe AI Product Visuals zal transformeren.
  • Fotografie, video, illustratie, en AI-tools voor effectieve Product Visuals.

Voor wie?

Product Visuals zijn niet alleen cruciaal voor brand- en marketingmanagers; ze spelen juist ook een belangrijke rol voor e-commerce managers, online performance marketeers, en SEA-experts.  Door inzicht te krijgen in de Product Visual KPI’s, kun je beeld omzetten in meer websitebezoekers.

Omschrijving

Met de toenemende rol van visuele content en de specifieke eisen van online shoppers, is het niet langer een kwestie van alleen ‘mooie plaatjes’. Het gaat om het begrijpen en optimaliseren van product visuals om daadwerkelijk invloed uit te oefenen op conversie, retourpercentages en klantloyaliteit.

Tijdens deze deep dive ontdek je waarom Product Visuals je prioriteit verdienen en en hoe je met Product Visual KPI’s de impact meet. Leer een Visual Audit te maken van een eigen product detailpagina en raak geïnspireerd door praktijkvoorbeelden, waaronder die van HEMA. Sluit af met een vooruitblik op de toekomst van e-commerce visuals, de impact van AI en op welke manier je AI kan inzetten.

Deel dit bericht