Agenda

Geplaatst door: EMERCE

Design Thinking

Datum
4 december 2019
Plaats
Amsterdam, Leusden & Utrecht
Locatie
Amsterdam, Leusden & Utrecht
E-mailadres
opleidingen@emerce.nl
Organisatie
EMERCE

Optimaliseer de klantbeleving met Design Thinking

Design Thinking is een andere manier om naar problemen te kijken en tot oplossingen te komen. Het is een combinatie van creatief en analytisch denken, waarmee je tot andere inzichten en innovatieve resultaten komt. Design Thinking is een iteratief proces van het begrijpen van de klant, het definiëren van de uitdaging, het ontwikkelen van nieuwe oplossingen voor de problemen van de klant, het ontwikkelen van prototypen en het testen daarvan. Het belangrijkste doel: de klantbeleving verbeteren. Hierdoor creëert een organisatie unieke waarde voor zowel de klant als het bedrijf en dit levert onderscheidende waardeproposities op.

In deze opleiding leer je aan de hand van de 5 iteratieve stappen van Design Thinking hoe je klantinzichten  genereert, vertaalt naar innovatieve ideeën en uitwerkt in een onderscheidend service design. Het doel: het ontwerpen van een optimale klantbeleving en onderscheidende momenten in de klantreis. Je leert niet alleen de theorie, maar werkt je ideeën ook zelf uit in een service design.

Na de opleiding ontwikkel je innovatieve services die een positieve invloed hebben op de klantbeleving. Met de juiste touch points en services weet je unieke waarde te creëren voor de klant met als doel van je klant ambassadeurs te maken en te zorgen voor een blijvend concurrentievoordeel.

Deel dit bericht