Agenda

Geplaatst door: Youwe

Fundamental Lunch&Learn Artificial Intelligence

Datum
29 augustus 2018
Plaats
Rotterdam
Locatie
Aert van Nesstraat 45, 7e verdieping
E-mailadres
marketing@youwe.nl
Phone
+31 10 46 68 638
Organisatie
Youwe

Artificial Intelligence is een hot topic en een term die jij waarschijnlijk steeds vaker voorbij hoort komen. Dat is ook niet zo gek, want AI kan een hoop voor jouw organisatie betekenen. “Wil jij bijvoorbeeld 17% meer marge realiseren door de AI oplossing op het gebied van prijs en assortiment? Of wil jij ervoor zorgen dat het aantal geretourneerde producten met 50% verlaagd?” Dat kan! Hoe? Daar kom je achter tijdens de Fundamental Lunch&Learn Artificial Intelligence.

Programma voor 29 augustus én 5 september:
Wat is Artificial Intelligence?
Sprekers Felix en Arian spraken eerder al op Youwe’s succesvolle Fundamental meetup over Artificial Intelligence, maar ook vandaag zullen zij nog een korte introductie geven over dit populaire begrip, want wat is het en wat kan jouw organisatie er mee?

Het AI Customer Profiling model – Hypersegmentation
Met AI kan jij van één individuele gebruiker zijn gewoonten, voorkeuren en gedrag bij eerdere activiteiten van bestaande klanten en leads bekijken en analyseren. Hierdoor kan jij snel conclusies trekken om op een individueel niveau een voorspelling en hierna ook een aanbod doen. Dit is wat het AI Customer Profiling model doet. Hoe dat er in de praktijk uitziet? Dat laten wij jou zien aan de hand van twee succesvolle customer cases.

Het AI Algorithmic Pricing & Optimizing Assortment model
Wil jij weten wat de juiste en optimale prijs is van jouw producten? Daar helpt het AI Pricing model bij. Het model bepaalt de ‘optimale prijsstelling’. Dit kan een prijsstelling optimalisatie zijn voor het algehele assortiment, maar dit model is ook in staat de optimale prijs per klant te voorspellen. Dit model werkt altijd samen met het AI Customer Profiling model & AI Optimizing Assortment model. Hier wordt de volgende case behandeld: Hoe kan een technische groothandel 17% meer marge realiseren door de AI oplossing op het gebied van prijs en assortiment?

Retour reducer
Wil jij af van het hoge aantal retour producten? AI is here to help! De retour reducer zorgt voor lagere vermijdbare retourkosten door te voorspellen welke bestellingen worden geretourneerd en wat jij kunt doen om terugzending te voorkomen.

Demand forecasting – inkoop
Aan de hand van AI krijg jij inzicht in de toekomstige vraag van de klant. Met behulp van historische gegevens en andere waardevolle informatie krijg jij inzicht over het potentieel van het bedrijf. Vervolgens kun jij beslissingen nemen over de bedrijfsgroeistrategieën en de toewijzing van middelen optimaliseren.

Over de sprekers:
– Prof. dr. Felix Janszen is emeritus hoogleraar Innovatiemanagement aan de Erasmus Universiteit Rotterdam. Sinds 2014 is Felix één van de pioniers in Artificial Intelligence waarbij hij deze intelligentie met name heeft toegepast in de retail- en medische sector. Felix zal de verschillende types AI bespreken en zijn visie over Hyperlearning toelichten.
– Arian Oosthoek is mede- oprichter van E-Tail Genius. Arian houdt zich dagelijks bezig met het vinden van interessante AI toepassingen voor retailers en wholesalers. Hij zal dieper ingaan op de verschillende toepassingen en key learnings.

Deel dit bericht