Agenda

Geplaatst door: Media Perspectives

MediaTalk: Flikken Rotterdam online experience

Datum
5 juli 2019
Plaats
Hilversum
Locatie
SWITCH (Media Park)
E-mailadres
communicatie@mediaperspectives.nl
Phone
0356777507
Organisatie
Media Perspectives

Benieuwd naar het geheim van het succes van de Flikken Rotterdam Online Experience? Deze lunchsessie op vrijdag 5 juli staat in het teken van de interactieve experience die AVROTROS ontwikkelde voor seizoen drie van de serie Flikken Rotterdam. Via https://flikkenrotterdam.avrotros.nl/ kan je delen van het verhaal zien die niet in de serie te zien zijn. Dit vanuit het perspectief van de ‘bad guy’. Je kom terecht in de geheime kelder en door te klikken, kijken en luisteren leer je meer over de identiteit en drijfveren van de psychopaat. Deze vernieuwende manier van storytelling werd enthousiast ontvangen en zelfs genomineerd voor een Dutch Interactive Award.

Tijdens de MediaTalk geeft projectmanager Rosanne Willems toelichting op de experience. Hoe was dit een verrijking voor het tv-programma? Waarom de keuze voor het ‘bad-guy’ perspectief? Wat kon daarbij wel/niet? Wat was (on)verwacht gebruikersgedrag? En ook een belangrijke vraag; krijgt het een follow-up in volgende seizoenen?

Programma
12:00-12:15 Inloop met broodjes van Bar Boon
12:15-13:00 Presentatie Rosanne Willems
13:00-13:15 Q&A
13:15 Afsluiting

Over Rosanne Willems
Rosanne begeleidt binnen AVROTROS verschillende online projecten, denk hierbij aan het ontwikkelen van apps en websites (Radar, 1Vandaag, Mindf*ck). Maar zij houdt zich vooral bezig met het uitdenken van online concepten, content strategieën en innovatie. En is onder andere eindverantwoordelijk voor de online strategie van ‘Wie is de Mol?’ en ‘Flikken Rotterdam’.

Deel dit bericht