• 38 artikelen
  • 0 views
  • 1 reactie

Artikelen van

  • 17 december 2008 11:37

Nederland Breedbandland stopt ermee

Nederland BreedbandLand (NBL) stopt ermee. Lopende projecten worden voor het einde van 2008 afgerond. Bij de oprichting in 2004 zou zijn afgesproken dat de samenwerking is aangegaan voor vier jaar. De website blijft tot eind 2009 in de lucht.

  • 2 december 2008 12:18

Detailhandel doet nauwelijks aan datamining

In de detailhandel wordt nauwelijks datamining toegepast. Winkelketens beschikken over veel gegevens die belangrijke stuurinformatie bevat, maar er wordt onvoldoende analyse toegepast omdat bedrijven niet snel genoeg de resultaten zien van investeringen in bi en datamining. Dat is een van de uitkomsten van onderzoek van de Universiteit Twente in opdracht van business intelligence leverancier E-mergo.

  • 30 oktober 2008 10:19

Koninklijke Bieb digitaliseert 45 jaar radionieuws

De Koninklijke Bibliotheek heeft een halve eeuw radiobulletins gedigitaliseerd. Het gaat om uitgetypte presentatieteksten van ANP-nieuwsberichten die tussen 1937 en 1984 werden uitgezonden. De teksten zijn via het web toegankelijk gemaakt.

  • 25 november 2005 12:54

Estafettecolumn: Triple play, lange adem benodigd?

Wouter van de Bunt (KPMG) vraagt zich in de estafettecolumn af of de consument wel warmloopt voor triple play. En dat terwijl triple play toch het ei van Columbus lijkt. Alles bij één aanbieder met één factuur voor minder geld.

  • 18 november 2005 00:00

Estafettecolumn: IPTV is hot, ook in Seoul

Taco Ketelaar was deze week in Seoul, Zuid Korea, op de BCWW, de televisie en nieuwe media-beurs van Zuidoost-Azië. Ketelaar vraagt zich in de estafettecolumn af hoe IPTV winstgevend is te maken.

  • 29 maart 2005 00:00

Estafettecolumn: De Big Bang

Sander Hilsum van Infotiser vraagt zich in deze nieuwe Emerce estafettecolumn af wat de zin van het leven is en hoe mensen om moeten gaan met informatie die op ze afkomt. Hoe beheers je de hoeveelheid informatie waarmee je wordt geconfronteerd?

  • 19 maart 2005 00:00

Column: Multichanneling of smalspoormarketing?

Veel organisaties werken hard aan hun multichannel-strategie, maar met name aan de voorkant van hun organisatie. Ten onrechte, zegt Werner Laicht, managing director HSCG Internet, in de Emerce Estafettecolumn. Volgens hem moeten ook externe partijen betrokken worden bij de multichannel-strategie.

  • 8 maart 2005 00:00

Column: Internet in China

Binnen China richt het armere westen zich met e-commerce op het rijkere oosten. De overheid ondersteunt deze strategie, aldus Diederik Bijlsma in de Emerce Estafettecolumn. Bijlsma doceerde het afgelopen jaar e-commerce management aan Shandong University.

  • 26 februari 2005 00:00

Column: Afkicken van een papierverslaving?

Het is bekend dat de krantenbranche nogal worstelt met het medium internet. Maar het heeft geen zin om gefrustreerd te doen over het feit dat veel informatie op internet gratis beschikbaar is. Dit stelt Gijs Pelser, marketingmanager van de uitgeverij Utrechts Nieuwsblad/Haagsche Courant, in de Emerce Estafettecolumn.