Annemieke van der Mark
  • Annemieke van der Mark

  • 2 artikelen
  • 25.772 views
  • 10 reacties

Annemieke van der Mark

Werkt bij
Hogeschool van Amsterdam
Functie
Docent/onderzoeker
Twitter
@miekmark
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/annemiekev...

Annemieke is een ervaren mediamarketeer die graag praktijk, onderzoek en onderwijs combineert. Binnen het vakgebied digitale marketing verdiept zij zich bij voorkeur in digitale content en verdienmodellen, vaak in een strategische context en altijd vanuit een marketingstandpunt. Als docent/onderzoeker is zij verbonden aan Create-IT: het onderzoekscentrum van de faculteit Digitale Media en Creatieve Industrie (HvA). Haar onderzoek daar richt zich op digitale verdienmodellen: consumer's motives to pay: wanneer zijn consumenten bereid om te betalen voor content?

Artikelen van Annemieke van der Mark

  • 22 juni 2017 12:00

Online content: welke bezoekers willen betalen en waarvoor?

Steeds meer digitale contentpublishers kijken naar hun bezoekers als mogelijke inkomstenbron, vooral als gevolg van de teruglopende advertentie-inkomsten. Zoals eerder op Emerce beschreven: Consumenten betalen wel voor online content. Niet alle bezoekers, maar sommigen zijn – zo blijkt uit dat onderzoek – zeker betalingsbereid. Alleen: hoe weet je welke van jouw bezoekers gaan betalen?

  • 20 december 2016 15:00

Consumenten betalen wél voor online content

Betalen consumenten wel of niet voor online content? Nederlandse contentsites zoals Linda.TV, Ajaxshowtime.com en Margriet.nl zijn terughoudend om geld te vragen aan consumenten want ‘die betalen toch niet voor content’. Nederlandse experimenten en ervaringen uit het buitenland schetsen een ander beeld. Wat zijn de opties voor Nederlandse blogs?