Coen Koppen
  • Coen Koppen

  • 6 artikelen
  • 543.747 views
  • 18 reacties

Coen Koppen

Werkt bij
ICTRecht
Functie
Allround marketing
Twitter
@coenkoppen
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/coenkoppen/
Google+
https://plus.google.com/10968933783068...

Coen Koppen is werkzaam als redacteur, marketeer en social media expert.

Artikelen van Coen Koppen

  • 30 juli 2014 14:52

Brandstof voor social media marketing met Content Curation

Sociale media hebben meer nut dan alleen als zendkanaal. Hoewel directe sales zeker niet wordt gewaardeerd, zijn sociale media wél ideaal om een gesprek te beginnen met jouw toekomstige klanten. Dit doe je meestal op basis van gedeelde content, de ‘conversation starters’. Wanneer dit alleen jouw eigen content is, valt dit op en kom je alsnog ‘verkoperig’ over. Biedt daarom ook kwaliteitscontent aan van anderen via curation. Een uitgebreide uitleg.

  • 11 juli 2014 13:55

Contentpromotie op sociale media zonder te irriteren

Hoe vaak deel je content? Ongezien maakt onbemind, overmatig aanwezig maakt irritant. De meeste mensen publiceren hun content, blogpost, video, foto één keer op een sociaal netwerk en vergeten het daarna. Uren werk zijn er in het stuk content gegaan. Het is relevant en belangrijke praktische informatie voor jouw publiek. Maar die hebben grote kans jouw update over het hoofd te zien. Hoe zorg je er voor dat jouw content wel gelezen wordt door de mensen die er wat aan hebben?

  • 3 april 2014 16:00

Content Curation: 8 tips om jezelf als expert te profileren

Sociale mediagebruikers zetten sociale netwerken in om specifieke en waardevolle informatie te vinden. De content wordt allang niet meer alleen geleverd door journalisten maar wordt in elke branche steeds vaker door experts zelf gemaakt. Online expertise tonen is door de toegenomen informatiedeling ook belangrijker geworden. Hoe profileer je je als expert?

  • 25 november 2013 16:00

10 tips voor het effectief meten van social media

Nagenoeg iedereen is het er over eens dat vrijwel ieder bedrijf de kracht van sociale media kan gebruiken, over de manier waarop deze inzet gemeten wordt verschillen de meningen. Dit komt doordat sociale media voor sommige bedrijven nog steeds redelijk nieuw is. Maar iedere directeur of manager moet wel kunnen rechtvaardigen hoe tijd en middelen worden ingezet voor sociale media.

  • 19 juni 2013 16:00

Hoe maak je een social media concurrentieanalyse?

Een manier om te meten welke invloed je bedrijf online heeft is het analyseren hoe je concurrenten het op social media doen. Het doel van je bedrijf is natuurlijk om eruit te springen en het beter te doen dan de concurrent. Doet je bedrijf dit? Maak een concurrentieanalyse!