Denis Doeland
  • Denis Doeland

  • 7 artikelen
  • 407.190 views
  • 9 reacties

Denis Doeland

Werkt bij
DDMCA
Functie
Advisor/ Consultant/ Manager
Twitter
@denisdoeland
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/denisdoelan...
Google+
http://plus.google.com/u/0/10100062763...

Denis Doeland (Utrecht 1971) is vanaf 1993 actief in de muziek-industrie (Dance). Hij startte bij platenwinkel Bad Vibes van waar de eerste muziekactiviteiten van ID&T
starten. Later bij ID&T houdt hij zich bezig met compilaties, het uitbrengen van vinyl en CD-singles en het uitlicenseren van repertoire. Daarnaast startte hij in 1995 de muziekuitgeverij van ID&T.

In 1999 gaat hij aan de slag bij het label Combined Forces. Hij doet de internationale exploitatie van het repertoire van het label, de samenwerking met artiesten en zet zijn
eerste stapjes in de richting van online exploitatie van muziek.

Begin 2002 ontstaat het idee om DDMCA (Denis Doeland Management Consultancy en Advies) op te richten. Met de opgedane know-how adviseert Denis beginnende artiesten, producenten en rechtenexploitanten. Na een aantal (internationale)succesvolle projecten, zet hij DDMCA op een laag pitje en keert terug naar zijn eerste liefde ID&T om te werken voor: de Muziekuitgeverij, ID&T Publishing, de muziekprogrammering van ID&T Radio en de start up van Dance-Tunes, het online MP3 download-platform van ID&T.

De laatste 3 jaar van zijn carrière bij ID&T heeft Denis zich bezig gehouden met de exploitatie van intellectueel eigendom en de online activiteiten van ID&T, Q-Dance en
Sensation. In Mei 2011 richt hij zich volledig op DDMCA om verder als zelfstandig professional te werken in de vele deelgebieden binnen het Intellectueel Eigendom en
Technologie spectrum.

Als specialist in de digitale wereld helpt Denis bedrijven en organisaties internet en social media toe te passen om zo te voldoen aan de nieuwe verwachtingen van fans,
klanten, medewerkers en andere betrokkenen.

Artikelen van Denis Doeland

  • 1 februari 2018 13:00

Wordt Talpa’s Network hét Nederlandse business ecosysteem?

Na een spannende machtsstrijd om TMG – de uitgever van onder meer De Telegraaf – zijn John de Mol’s Talpa en het Belgische Mediahuis in november 2017 tot een akkoord gekomen. Talpa doet afstand van zijn aandeel in de ochtendkrant, terwijl de TMG de aandelen in de radiotak verkoopt aan Talpa. Waarom is dit een slimme zet van Talpa? Kan het hiermee echt de concurrentie met Facebook aan? En wat is het netwerk van deze kanalen samen als ecosysteem waard?

  • 20 juni 2017 16:00

Het digitale eindspel van de muziekindustrie is in zicht

Het eindspel van de muziekindustrie is in zicht. Volledig geautomatiseerde communicatie is de weg die ingeslagen moet worden. Alleen artiesten, maar ook festivalorganisatoren, die hun relatie met hun fans digitaal optimaliseren zullen op termijn kans hebben te overleven.

  • 22 juli 2016 12:00

De entree van de bot in de dance-industrie

Chatbots, in het kort bots genoemd, zijn al een tijdje aanwezig. Nu Facebook organisaties in staat stelt om geautomatiseerde customer support en interactieve ervaringen te leveren door middel van bots via Messenger zullen bots overal in het netwerk opduiken. Facebook telde onlangs al meer dan 11.000 bots sinds de introductie. Sinds vorige week maakten bots hun entree in de muziekindustrie.

  • 1 oktober 2015 13:50

Hoe ziet het nieuwe businessmodel van de entertainmentindustrie eruit?

De entertainmentindustrie is de afgelopen jaren sterk veranderd als gevolg van de introductie van digitale middelen. Een nieuwe dynamiek is ontstaan en nieuwe paradigma’s bepalen of een dj, evenement of festival succesvol wordt. Eén zo’n nieuwe wetmatigheid is de noodzaak directe digitale kanalen toe te passen. De disruptie op het gebied van communicatie, marketing, verkoop en innovatie voltrekt zich binnen de entertainmentindustrie in een razend tempo. Hoe ziet het (nieuwe) businessmodel van de entertainmentindustrie eruit? Wat is de waardepropositie? Wat zijn de (nieuwe) verdienmodellen?

  • 2 december 2013 13:00

ClubJudge en het veranderende internet

ClubJudge lanceerde vrijdag hun nieuwe platform in samenwerking met Tiësto, een van de grootste Nederlandse DJ’s in de wereld wat betreft achterban. ClubJudge laat zich het beste omschrijven als een soort van Tripadvisor voor clubs en events in de Electronic Dance Music, ook wel EDM genoemd. Wat moeten zij doen om succesvol te worden?

  • 2 juli 2013 08:00

Overname ID&T: heeft data een prijs gekregen?

Er wordt veel over het modewoord ‘Big Data’ geschreven. Ook over de waarde van data wordt veel ‘gesproken’. Wat is nu een redelijke waarde? Heeft data onlangs een echte prijs gekregen? Een kijkje naar de data van ID&T en de overname door SFX Entertainment …