Ellen Nap
  • Ellen Nap

  • 55 artikelen
  • 2.264.416 views
  • 25 reacties

Ellen Nap

Werkt bij
Emerce
Functie
freelance journalist & tekstschrijver
Twitter
@ellennap2
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/ellennap

Ellen Nap is de vaste auteur van Case-rubriek in Emerce magazine. Als freelance journalist en tekstschrijver schrijft ze over online business, media, marketing, communicatie en ondernemerschap.

Artikelen van Ellen Nap

  • 28 november 2017 13:10

KLM’s care tag ontzorgt toerist

Om de passagier ook buiten het vliegveld te vergezellen heeft KLM een audio-tag ontwikkeld, die het verblijf van toeristen in Amsterdam makkelijker moet maken. Zo vertelt de ‘care tag’ op basis van gps waar je fietsen kunt huren en dat je niet mag barbecueën in het Vondelpark.

  • 12 augustus 2017 10:02

Sonos: ‘Partners worden steeds vaker concurrenten’

Door mee te liften op het succes van muziekdiensten als Spotify en Deezer kan audiofabrikant Sonos explosief groeien. En wil daarbij vooral nieuwe markten aanboren. “Wij hebben een goede uitgangspositie nu stembediening cruciaal wordt”, aldus Adriaan Thierry (44), Managing Director EMEA.

  • 5 augustus 2017 10:01

Coolblue: ‘Software releasen we doorlopend’

Anneke Keller (46) leidt de explosief groeiende tech-organisatie van webwinkel Coolblue. Waarvan de 25 scrumteams vrijwel alle software zelf bouwen. “Het gaat om twee dingen: fouten maken mag en elke dag een beetje beter”, aldus de Hoofd Software Development.

  • 26 mei 2017 10:18

The Walking Dead: live game op Facebook

Met een live game op Facebook hebben de Duitse zenders RTLII en FOX twee nieuwe seizoenen van Zombie-serie The Walking Dead aangekondigd. Fans konden het verloop real time sturen door te reageren op de twee YouTube-sterren die de hoofdrol in de game hadden.

  • 17 maart 2017 11:15

Dawnbot: bot tegen reclameclichés

Het Amsterdamse bureau Dawn heeft een bot gebouwd die in een paar stappen een campagne voor je maakt. De Dawnbot is een statement tegen het kopieergedrag van reclamebureaus en marketeers.

  • 6 februari 2017 13:00

Go Places campagne: shinen bij Heineken

Het interactieve sollicitatiegesprek dat Heineken op onder meer LinkedIn en Facebook plugt, is een HR- en marketingcampagne ineen. De persoonlijkheidstest moet mensen laten voelen wat de bedrijfscultuur is. En wat dus nodig is om bij Heineken succesvol te zijn.