Eric van Hall
  • Eric van Hall

  • 142 artikelen
  • 10.481.203 views
  • 308 reacties

Eric van Hall

Werkt bij
CopyRobin
Functie
Oprichter - Eigenaar
Twitter
@mediawebnl
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/mediaweb/
Google+
https://plus.google.com/10520156971500...

Eric van Hall begon z’n carriere als copywriter en filmregisseur/-producent. In 1994 raakte hij gefascineerd door het destijds prille ‘world wide web’. In 1995 richtte hij internetbureau Mediaweb op. Sindsdien is het zijn missie om het web aangenamer te maken voor gebruikers en meer winstgevend voor bedrijven. Met Mediaweb heeft hijhonderden websites gebouwd voor talloze opdrachtgevers. In 2015 verkocht hij Mediaweb en startte CopyRobin. Met CopyRobin helpt Eric organisaties aan unieke, professionele teksten voor jun website, blog,nieuwsbrief, social media en andere publicaties. Eric heeft een fijne neus voor waar het web naar toe gaat en waar je als online marketeer op moet letten. Hij is van mening dat het web, nu het is bevrijd van de desktop, pas echt gaat beginnen. You ain’t seen nothing yet!

Artikelen van Eric van Hall

  • 20 april 2018 07:25

Dit zijn de belangrijkste succesfactoren bij B2B digital commerce

Werk je in een B2B markt? En heb je ervaring met e-commerce? Dan weet je ongetwijfeld dat je e-commerce er niet meer ‘even bij doet’. Je zakelijke klanten verwachten steeds meer het gemak dat ze kennen van consumentenwinkels zoals Coolblue of Zalando. Check daarom nu deze B2B e-commerce tips van ervaren online business managers (o.a. Technische Unie, Mediq, ZAMRO, AkzoNobel, Royal Brinkman, Bavaria en STIHO).

  • 10 april 2018 13:00

SEO-teksten schrijven: zo pak je het écht slim aan

Dit is niet het zoveelste saaie lijstje over SEO-teksten schrijven. Dit gaat over Fight Club hebben, Jinek, Telfort-reclames… Voorbeelden waaruit blijkt hoe je een publiek boeit, een goed verhaal vertelt, en dat is dankzij Google’s RankBrain steeds belangrijker geworden voor de score van je teksten in de zoekresultaten.

  • 27 maart 2018 11:30

Heeft linkbuilding nog wel zin?

Tot een paar jaar geleden was het dé manier om je site hoger in Google te krijgen, maar tegenwoordig lijkt de aandacht volledig verschoven naar ‘hoogwaardige content’. Is het actief verzamelen van backlinks dan helemaal niet meer belangrijk in 2018?

  • 15 maart 2018 10:00

Blog maken: zelf doen of uitbesteden?

Je weet dat bloggen voor jouw organisatie een goed idee is, maar waar haal je de tijd vandaan? Is uitbesteden misschien een optie? Best mogelijk, maar er zitten wel wat haken en ogen aan. In deze blogpost laten we je zien waar je allemaal op moet letten als je jouw blog gaat uitbesteden.

  • 19 februari 2018 07:30

Dit zijn de 17 marketing automationtrends in 2018

Of je nu een ZZP-er, een MKB-ondernemer of marketeer bij een groot bedrijf bent, je kunt in 2018 niet meer om marketing automation heen. Van een simpele e-mail autoresponder tot een met kunstmatige intelligentie gepersonaliseerde website: marketing automation is volop in ontwikkeling. Tien marketing experts delen in dit artikel hun belangrijkste marketing automation trends voor 2018 met je.

  • 12 februari 2018 13:00

Dit zijn de 19 trends in webdesign voor 2018

Webdesign anno 2018 geeft weer meer ruimte voor creativiteit. Weg met de stockfoto’s en rigide templates, lang leve de custom animaties, asymmetrisch design, knallende kleuren en eigenzinnige font-combinaties. Maar gebruiksvriendelijkheid blijft doorslaggevend. Webdesign in 2018 betekent dus ook duimvriendelijke navigatie, intuïtieve interfaces, consistente merkbeleving en gepersonaliseerde landingspagina’s. Dit zijn ze alle 19.

  • 8 december 2017 16:00

Interactieve tv en programmatic: ‘Kijktijd XITE verdubbeld’

De kijktijd van de interactieve muziekzender XITE is het afgelopen jaar met tweehonderd procent toegenomen. Dat vertelt Marco van Houdt op Emerce Performance. Heeft dat te maken met de deze zomer gelanceerde programmatic advertising voor tv? Het zou kunnen. ‘Ik denk wel dat het de kijkbeleving heeft vergroot.’

  • 4 december 2017 15:23

‘Rol SEO is om verwachtingen te managen’

Binnen SEO richt men zich nogal eens op het verkeerde, zegt searchdeskundige Fili Wiese van Search Brothers. Want zoekwoorden zijn één ding, minstens zo belangrijk is het managen van verwachtingen. Hij vertelde over zijn visie op Emerce Performance.