Friederike Niehoff
  • Friederike Niehoff

  • 5 artikelen
  • 143.590 views
  • 0 reacties

Friederike Niehoff

Werkt bij
Kramp
Functie
Conversie Specialist
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/friederike-...

Friederike is conversie specialist met een achtergrond in psychologie. Haar passie ligt op het gebied van user experience, data-driven relevantie en persuasion, wat ze dagelijks inzet om de gebruiksvriendelijkheid en conversie van webshops verder te optimaliseren. Friederike heeft, voor ze bij Kramp aan de slag ging, bij e-commerce bureau De Nieuwe Zaak gewerkt. Ze is afgestudeerd als MSc in Economic & Consumer Psychology aan de Universiteit Leiden, en heeft tijdens haar studie o.a. werkervaring opgedaan in de VS en Duitsland.

Artikelen van Friederike Niehoff

  • 14 december 2015 11:00

Testevaluatie en -optimalisatie: Hoe om te gaan met testresultaten

Een verandering voor een webshop of website kan na evaluatie een succes blijken, of niet. In beide gevallen eindigt webshop-optimalisatie niet, want ook uit een negatief testresultaat kunnen belangrijke inzichten gehaald worden. Dit artikel gaat in op welke overwegingen er spelen na het resultaat van een A/B-test en wat de vervolgstappen zijn. Daarnaast wordt uitgelegd hoe webshop-optimalisatie door middel van een optimalisatie-cultuur naar een hoger niveau getild kan worden.

  • 3 november 2015 16:00

Pre-post-analyse in website-optimalisatie: Weet wat je meet

Als je een verandering aan een website hebt doorgevoerd is het verstandig om te toetsen of dit wel voor het gewenste effect heeft gezorgd. Een betrouwbare methode hiervoor is bijvoorbeeld een A/B-test. In sommige gevallen is dat echter niet mogelijk of raadzaam. Een van de alternatieven is dan het uitvoeren van een pre-post analyse. Daarbij vergelijk je de prestatie van de webshop voor en na de optimalisatieslag. Hier is wel een aantal risico’s aan verbonden. Dit artikel geeft richting aan hoe met deze risico’s om te gaan.

  • 3 augustus 2015 16:10

Wanneer heeft A/B-testen zin en wat zijn de alternatieven?

Er zijn vele vormen waarop een A/B-test uitgevoerd kan worden. Slechts variatie op een enkel element van de pagina (bijvoorbeeld de kleur van een knop), maar ook variatie in de volledige opmaak van een pagina. Wanneer kun je nu het beste welke vorm toepassen en wanneer is het resultaat betrouwbaar en dus duurzaam?

  • 27 februari 2015 09:08

Website-optimalisatie: hoe breng je persona’s tot leven?

Dé personen die je kunnen helpen om de doelstellingen van je webshop te behalen zijn in eerste instantie natuurlijk je eigen sitebezoekers. Daarom is het belangrijk om je te verdiepen in hun drijfveren en motivaties. Hierbij helpen persona’s: fictieve personen die segmenten uit je doelgroep representeren. Een aantal handvatten om meer uit je persona’s te halen.