Gerrit van Leeuwen
  • Gerrit van Leeuwen

  • 66 artikelen
  • 3.800.299 views
  • 55 reacties

Gerrit van Leeuwen

Werkt bij
Yourzine, an Adeptiv agency
Functie
Manager Analytics & Optimization
Twitter
@gwvleeuwen
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/gerritvanle...
Google+
https://plus.google.com/+GerritvanLeeu...

Gerrit van Leeuwen is bij Yourzine (an Adeptiv agency) verantwoordelijk voor Analytics & Optimization. In zijn functie monitort en optimaliseert hij bestaande uitingen en campagnes op het snijvlak van CRM & Loyalty marketing.

Artikelen van Gerrit van Leeuwen

  • 2 januari 2018 07:26

Google AdWords: Nieuwe functionaliteit leidt tot hogere match

De mogelijkheden van Google AdWords voor targeting zijn verder uitgebreid. In navolging van een aantal andere partijen in de markt biedt nu ook Google de mogelijkheid aan marketeers om consumenten te targeten op basis van hun telefoonnummer of adres. Gevolg: een hogere matchratio en daarmee uiteindelijk meer relevantie voor de consument.

  • 14 augustus 2017 15:00

Chatbots: een must of een potentiële valkuil?

Geen enkele CMO kan op een marketinggerelateerde conferentie nog zonder een aantal slides over de chatbot van zijn of haar eigen organisatie. Na de multi- of omnichannelstrategie en customer journeys is het nu de beurt aan chatbots. Logisch ook. Het is de toekomst, het is innovatief en het laat zien hoe progressief een organisatie is. Toch?

Loyalty
  • 15 juni 2017 11:00

Loyalty onderzoek: ervaring belangrijker dan beloning

Starbucks, Disney of Nike. Het zijn bedrijven die tot de verbeelding spreken en door veel marketeers worden aangehaald als de ultieme voorbeelden van loyalty. Uit een grootschalig onderzoek van Bond Brand Loyalty onder ruim 28.000 Noord-Amerikaanse consumenten behoorden deze bedrijven echter niet tot tot de beste loyaltyprogramma’s in hun branche. Maar welke dan wel en waarom?

  • 8 mei 2017 11:01

Esprit Friends wint Duitse award voor beste dialoogmarketing

In Frankfurt vond voor het vierde jaar op rij de Dialog Summit plaats. Tijdens dit tweedaagse evenement werden de EDDI Awards en E-mail Awards uitgereikt voor respectievelijk organisaties die op dialoogmarketingvlak excelleren danwel specifiek op het kanaal e-mail onderscheidend zijn. Wat waren dit jaar de grote winnaars in Duitsland?

  • 15 februari 2017 11:00

De wijzigingen in Hiltons loyaltyprogramma

Hilton heeft haar eigen loyaltyprogramma Hilton HHonors goed onder handen genomen. Niet alleen de naam is anders geworden, ook de voordelen voor consumenten zijn drastisch veranderd. Zo zijn er nieuwe manieren geintroduceerd om punten te sparen en uit te geven.

  • 30 november 2016 16:00

Acht manieren om het succes van je chatbot te meten

Chatbots, bedrijven als KLM, Univé, Mediamarkt en Booking.com maken er inmiddels al gebruik van. Andere merken en organisaties houden de ontwikkelingen nauwlettend in de gaten. Ondanks een groeiend aantal organisaties dat er gebruik van maakt worstelen marketeers met de wijze waarop het succes van chatbots gerapporteerd kan worden.

  • 23 november 2016 09:00

Spectacles: hype of slimme marketingstunt?

Bekende taferelen op de hoek van East 59th street, vlakbij Central Park in Manhattan. Dit keer waren de lange wachtrijen echter niet veroorzaakt door Apples flagship store. Het was een execlusieve pop-up store van Snap Inc., het bedrijf achter Snapchat, die de aandacht trok. De bijzondere locatie is het echte startsein van de verkoop van Spectacles, een zonnebril waarmee je korte video’s kan opnemen en delen via Snapchat.

  • 5 oktober 2016 16:00

Marriott krijgt grootste loyaltyprogramma ter wereld

Vorige week rondde Marriott International de langverwachte overname van Starwood Hotels & Resorts af. Nu de overname is afgerond wordt een van de grootste uitdagingen het samenvoegen van de loyaltyprogamma’s van beide organisaties.

  • 19 september 2016 13:00

Mondiaal grote verschillen in wetgeving spam

Spam is wereldwijd nog altijd een groot probleem. Tegelijkertijd is er helaas nog geen mondiale aanpak. Anno 2016 heeft dat geleid tot grote verschillen tussen landen, zelfs binnen Europa. Ben je als marketeer binnen een internationale omgeving hiervan op de hoogte?