Hans Voorn
  • Hans Voorn

  • 268 artikelen
  • 3.831.438 views
  • 99 reacties

Hans Voorn

Werkt bij
Dela.nl
Functie
Manager Marketing, Online en Big Data
Twitter
@hansvoorn
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/hansvoorn

Strategie, marketing en sales op het internet is mijn kracht. Dingen echt laten werken. Het glas is half vol. Recht door zee. Wedstrijdzeilen, design, fotografie en wijn zijn mijn passies. Mijn motto: “Think Different.” Ik zit sinds 1995 in online commercie, 1998 Spin Award, 2008 eCommerce man van het Jaar. Bedrijven: HP, Apple, Olympus, InterimIC, Sunweb, Wehkamp, OMD, Jaap.nl, BuyYourWine.nl, TMG, NDC, Rituals. Jurylid bij de Dutch Interactive Awards.

Artikelen van Hans Voorn

  • 24 juli 2017 12:37

Men at Work: ‘App grootste groeifactor voor komende jaren’

De in januari gelanceerde app van Men at Work bevat technieken voor personalisatie die in de gewone site niet zijn opgenomen. Een bewuste keuze, zo legt E-commerce Manager Martijn Hoeksema uit op Emerce eFashion. Het doel is om daarmee zoveel mogelijk mensen richting appgebruik te bewegen.

  • 20 juli 2017 12:00

Deli Bom (Coca-Cola): ‘Beacontechniek werkt. Nu nog de apps voor retargeting’

Coca-Cola experimenteert er lustig op los met mobiele technologie. Om te kijken wat werkt, maar met name om uit te vinden wat daarnaast schaalbaar is. Dat vertelt Deli Blom, Senior Manager Digital Marketing, op Digital Marketing Live!. Die schaalbaarheid is zeker voor merken zonder eigen fysieke aanwezigheid – bijvoorbeeld met winkels – een dingetje.

  • 14 juli 2017 12:00

‘DMP ook goed voor interne datadistributie’

Het kiezen van een datamanagementplatform (DMP) is er door alle ‘buzz’ rondom het onderwerp niet makkelijker op geworden. De markt is zoekende naar wat een DMP is, stelde Danny Pentier van Tealium op Digital Marketing Live!. Er is een hoop rumoer, maar nog weinig definitie. ‘Als je tien mensen vraagt wat een DMP is, krijg je tien verschillende antwoorden.’

  • 20 juni 2017 07:30

CRO Manager Travix: ‘Je moet het brein van de klant begrijpen’

Conversie-optimalisatie zou niet langer de verantwoordelijkheid moeten zijn van een persoon of team. Het is een werkwijze die bedrijven steeds vaker verweven door de gehele productontwikkeling. Dat stelt Benjamin Groenewoud, CRO Manager bij Travix – het bedrijf achter onder meer Cheaptickets.nl en Vliegwinkel.nl. Op Conversion 2017 vertelde hij over zijn ervaringen daarmee.

  • 31 mei 2017 13:00

Snelgroeiend Helloprint: ‘Dogmatisch vasthouden aan cultuur’

Printplatform Helloprint is in drieënhalf jaar tijd van vier naar honderdvijftig medewerkers gegroeid. Met zoveel werving en selectie gaat er natuurlijk ook weleens iets mis, vertelt oprichter Hans Scheffer op Conversion 2017. “We houden nu nog dogmatischer vast aan onze cultuur”.

  • 30 mei 2017 17:27

eyeOpen wordt Knab Hypotheken: ‘Hypotheekkennis omgezet in content’

De naam eyeOpen.nl verdwijnt van de hypotheekmarkt en gaat op in Knab Hypotheken. Dit vertelt Managing Director Olivier Tardieu op Conversion 2017. Op de door Knab Hypotheken gelanceerde site is de kennis die van oudsher in hoofden van hypotheekadviseurs zit, omgezet in online content. Tardieu probeert met deze bak aan content klanten te helpen om zelf in korte tijd tot een beslissing te komen.