Harmen Visscher
  • Harmen Visscher

  • 21 artikelen
  • 3.808.807 views
  • 59 reacties

Harmen Visscher

Werkt bij
Traffic4u
Functie
Performance Marketing Director
Twitter
@harmenvisscher
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/harmenvissch...

Harmen is 10 jaar actief in de online marketing wereld en binnen Traffic4u verantwoordelijk voor de ontwikkeling en innovatie van haar diensten. Daarnaast geeft hij advies aangaande de strategie en campagne-uitvoer voor een aantal key-accounts in de Travel, Finance, Fashion en Shopping verticals.

Artikelen van Harmen Visscher

  • 24 oktober 2014 13:30

Mobiele app marketing: van downloaden tot gebruiken

Sinds de komst van mobiele applicaties (apps) is het online speelveld wederom veranderd. Hoe zorg je ervoor dat je doelgroep je app vindt en downloadt in een, steeds groter wordende, zee aan apps? En nog belangrijker, hoe zorg je ervoor dat je app vervolgens ook daadwerkelijk structureel gebruikt gaat worden?

  • 11 september 2014 15:45

Google website call conversions uitgelicht

Onlangs lanceerde Google Website Call Conversions. Een functionaliteit die de meetbaarheid en de waardering van ‘belletjes’ als gevolg van paid media efforts voor adverteerders beter inzichtelijk moet gaan maken. De laatste tijd is er een duidelijke focus van Google te zien op mobiel. Welke inzichten gaat dat opleveren?

  • 20 mei 2014 13:11

Third-party data voor search: sleutel tot meer rendement?

Als onlinemarketeer ben je continu bezig met het optimaliseren van je campagnes. Wat moet je testen en wat gaat daadwerkelijk extra resultaat opleveren? Dit artikel gaat in op de mogelijkheid om third-party data toe te voegen als targeting- en bied-laag in Google AdWords.

  • 11 maart 2014 14:51

Afwijken van de gewoontenorm: innovatie vs usability

Bij het verschijnen van Windows 8 kreeg Microsoft veel kritiek te verduren. De voornaamste reden is de onconventionele Metro gebruikersomgeving en daarmee ook het verwijderen van de Start-knop. Het grootste en meest gedurfde redesign van Microsoft werd een grote flop. Ook in het websitelandschap zien we steeds vaker dat men afwijkt van de gewoontenorm, maar is dit wel een goede ontwikkeling?

  • 24 februari 2014 15:27

Nieuwe Google Shopping campagnes: vier best practices

Om het resultaat uit Google Shopping-campagnes te vergroten en deze campagnes op een betere manier te kunnen managen, heeft Google dit campagnetype helemaal losgetrokken van de ‘normale’ AdWords-campagnes. Sinds 18 februari is dit nieuwe campagnetype voor iedereen beschikbaar. Wat is er veranderd? En belangrijker, hoe nu het maximale uit Google Shopping te halen?

  • 10 februari 2014 16:00

A/B-test: hoe Djoser 33 procent meer reizen verkocht

Whichtestwon.com is hét platform voor A/B- en multivariate testingcases. Elk jaar bekroont Which Test Won de beste testen met een award. Een onafhankelijke jury beoordeelde 160 testcases vanuit de hele wereld in verschillende categorieën en koos vorige week 30 finalisten uit. Traffic4u bedacht een A/B-test voor reisorganisatie Djoser, die 33 procent meer boekingen opleverde.

  • 24 oktober 2013 06:20

Google Product Listing Ads: zo win je de strijd

Steeds vaker zie je ze in de Google zoekresultaten: advertenties van productent met een afbeelding en de prijs van het product: ‘Product Listing Ads’ (PLA’s). Het is voor adverteerders een toenemende uitdaging om vertoond te worden en maximaal resultaat uit deze advertentievorm te halen.

  • 15 oktober 2013 14:50

Meer dan 20% advertising-omzet e-tailers uit feedmarketing

De laatste jaren is een duidelijke trend zichtbaar, waarbij e-tailers meer en meer omzet halen uit media-inzet gebaseerd op productfeeds (feedmarketing). In dit artikel wordt inzicht gegeven in het belang van feedmarketing en de mogelijkheden om meer resultaat te halen door middel van feedoptimalisatie.

  • 26 september 2013 11:40

A/B testing: vier valkuilen om te vermijden

A/B testing is een essentiële toevoeging aan de online marketingmix en een absolute must om online succesvol te zijn. Deze onderzoeksmethodiek heeft zich inmiddels ruimschoots bewezen. Toch is dit geen garantie voor succes en moet je waken voor een aantal veel voorkomende valkuilen. Haal meer rendement uit testing door vier veel voorkomende valkuilen te vermijden.

  • 5 september 2013 15:00

Conversiekillers effectief opsporen met online enquêtes

Continu de conversieproblemen van je website opsporen en verbeteren is cruciaal om online succesvol te zijn en blijven. Om deze problemen te vinden moet je luisteren naar je bezoeker. Steeds meer Nederlandse websites maken dan ook gebruik van een online enquete om feedback van hun bezoeker te verzamelen.