Inge Rikkers-Pluijlaar
  • Inge Rikkers-Pluijlaar

  • 3 artikelen
  • 165.676 views
  • 0 reacties

Inge Rikkers-Pluijlaar

Werkt bij
De Nieuwe Zaak
Functie
Usability en CRO specialist
Twitter
@denieuwezaak
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/ingepluijl...

Bij haar werkgever De Nieuwe Zaak voert Inge voor diverse klanten onderzoek uit en adviseert zij over het verbeteren van de gebruikersvriendelijkheid en conversie van hun webwinkels. Tijdens de opleiding psychologie (Universiteit Twente) heeft Inge zich met name gespecialiseerd in mens-computer-interactie. Nu past ze deze kennis vooral toe op websites. Het kennen en begrijpen van gebruikersgedrag staat hierbij centraal.

Artikelen van Inge Rikkers-Pluijlaar

  • 15 februari 2016 16:00

Website-optimalisatie in 4 stappen: een overzicht van methodes en toepassingen

Eén van de dingen die website-optimalisatie zo interessant maken is de diversiteit.. Je hebt te maken met mensen, onderzoeken en analyses, (interactie)ontwerp, techniek en marketing. De uitdaging is om niet te verzanden in alle mogelijkheden en afhankelijkheden, maar continu stappen vooruit te blijven zetten. Concrete, vaste optimalisatie-stappen helpen als kapstok voor tientallen toe te passen methodes om je website of webshop structureel te verbeteren. Deze optimalisatie-stappen zijn doelen stellen, analyseren, verbeteren en evalueren. Dit artikel is het slotstuk en tevens samenvatting van een reeks artikelen over methodes in website-optimalisatie, welke verspreid over 2015 zijn gepubliceerd en zowel interessante theorie als praktische handvaten bevatten.

  • 26 maart 2015 12:00

Website-optimalisatie: het mysterie dat gebruiker heet

Wie de gebruikers van je website zijn en wat zij willen is in beginsel verborgen. Toch is er steeds meer informatie beschikbaar over wat gebruikers op jouw website doen. De beschikbare methodes om deze informatie aan het licht te brengen zijn zo divers dat het soms moeilijk is om te bepalen waar je moet beginnen. Dit artikel vertelt je wat je nodig hebt om je gebruikers beter te leren kennen en begrijpen.

  • 23 januari 2015 15:08

Website-optimalisatie: hoe bepaal je realistische targets?

Om een webshop te verbeteren moet je eerst bepalen wat ‘goed’ is en wat ‘slecht’. Dit klinkt als een ingewikkeld ethisch vraagstuk. Waar het in dit geval om gaat, is in welke mate jouw webshop moet én kan bijdragen aan de overkoepelende doelen van de organisatie. Welke waarden geven inzicht in het succes van je webshop en waar moet je die waarden mee vergelijken? Met deze informatie kun je bepalen hoe je webshop er voor staat en welke verbetering je kunt realiseren.