Jan Libbenga
  • Jan Libbenga

  • 3.876 artikelen
  • 156.291.504 views
  • 8.631 reacties

Artikelen van Jan Libbenga - Pagina 387

  • 15 december 2000 00:00

“We willen van een webserver een webdienst maken”

Tot voor kort doceerde hij nog aan de Universiteit van Utrecht, maar sinds kort zit Erik Meijer (38) bij Microsoft in Seattle. Daar hoopt hij een belangrijke bijdrage te leveren aan de Dotnet (.NET) strategie van softwarereus Microsoft. Door Jan Libbenga

  • 3 november 2000 00:00

Eén voor allen, allen voor één

Technologie die een koppeling legt tussen aanbieder en afnemer moet contentsyndicatie eenvoudig maken. Het Nederlandse OOip hoopt er een groot deel van de markt mee te veroveren. Door Jan Libbenga

  • 3 november 2000 00:00

Don’t call us, we’ll call you!

Met eCRM-software kunnen telefoongesprekken veel efficiënter verlopen. "Don't call us, we'll call you" is niet langer een smoes, maar een omzetverhogende belofte. Door Jan Libbenga

  • 6 oktober 2000 00:00

“Alleen hard werken geen garantie voor succes”

Websites gewijd aan het mislukken van websites zijn bepaald geen garantie voor succes. Afterthehype.com kreeg te weinig bezoekers, Fuckedcompany.com werd te koop gezet en Dotcomfailures.com werd opgeheven. Een variant die het wel goed doet is Startupfailures.com . Oprichter Nicolas Hall had dan ook al de nodige ervaring met failliete bedrijven. Door Jan Libbenga

  • 6 oktober 2000 00:00

Beter worden

Zieke mensen zullen er altijd zijn, evenals hun verlangen naar geneesmiddelen. Online apotheek eFarma vaart er wel bij. Door Jan Libbenga.

  • 6 oktober 2000 00:00

Revolutie

Door Jan Libbenga De ondernemer wordt tegenwoordig doodgegooid met boeken over elektronische commercie. Het gros daarvan gaat over kansen die bedrijven laten liggen als zij De Internet Revolutie negeren. Daarnaast zijn er honderden handboeken voor webmasters, webontwerpers en marketingmensen over elektronische commercie in de praktijk. De ondernemer komt doorgaans niet verder dan algemene en strategische boeken […]

  • 30 juni 2000 00:00

De verliezers

Hun domeinnaam, merk en content zijn tegenwoordig van Fashionmall.com en Bright Station is de nieuwe eigenaar van de technologie. Wat ging er mis bij Boo.com?

  • 30 juni 2000 00:00

Loyaliteit naar twee kanten

Aandacht trekken kan iedereen, maar een (duurzame) relatie opbouwen met een klant is iets anders. Steeds meer bedrijven doen daarom aan Customer Relation Management (CRM). In deze digitale tijd lijkt zelfs dát niet genoeg.

  • 28 april 2000 00:00

Tweeweg-televisie

Je eigen journaal samenstellen. Of nog beter: zelf de cameraregie van de voetbalwedstrijd voeren. Dat waren tot dusverre de grote beloftes van interactieve televisie. Maar in de praktijk worden dergelijke diensten nog maar mondjesmaat in de wereld aangeboden. Interactieve televisie begint heel bescheiden, met iets dat veel meer lijkt op een mengeling van teletekst, Internet en bewegend beeld.

  • 28 april 2000 00:00

Kernwoord: digitalisering

In februari en maart hielden de grote elektronicafabrikanten in ons land traditiegetrouw hun voorjaarspresentaties. Mooie apparaten, maar nergens revolutionaire ontwikkelingen. En toch staan we volgens sommigen aan de vooravond van enorme veranderingen op televisiegebied: digitale televisie, interactieve televisie en Internettelevisie komen er aan.