Jasper Mutsaerts
  • Jasper Mutsaerts

  • 8 artikelen
  • 183.799 views
  • 6 reacties

Jasper Mutsaerts

Werkt bij
The Startup Coach ©
Functie
Eigenaar
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/jaspermuts...

Jasper Mutsaerts helpt sociaal ondernemers groeien als The Startup Coach ©. Hij is mede-oprichter van drie bedrijven: reisorganisatie Bohemian Birds, co-working space ScaleHub & zakelijk netwerk Kula society. Jasper interviewt zo nu en dan ondernemers over de (online) strategie van hun bedrijf en persoonlijke drijfveren. Hij houdt van reizen en heeft een fascinatie voor creatieve geesten met grote dromen.

Artikelen van Jasper Mutsaerts

  • 18 juni 2018 09:20

Pelle Bosma: Eigen labels FreshCotton hebben veel potentie

Pelle Bosma volgde in de jaren negentig de opleiding Kunst & Techniek aan De HKU. Na een aantal jaren een design bureau gerund te hebben startte hij in 2004 FreshCotton. Zijn rol als ondernemer is in de jaren gegroeid van t-shirt-designer via website-designer naar e-commercemanager. Met het laatste jaar de focus op online marketing. Een ondernemer die succesvol is door vanuit passie te werken. En met grote plannen. Zeker ook voor de twee eigen labels: Quality Blanks en FreshCotton. Hij denkt aan een eigen winkel en internationalisering, en op 26 juni is hij een van de sprekers op Emerce Fashion.

  • 20 december 2017 10:00

10 tips voor het opzetten van een nieuwe business unit

Touroperator Bohemian Birds groeide op in de markt voor studentenreizen (lustrumreizen en studiereizen). Onlangs zette het bedrijf een business unit voor incentive reizen op. Op basis van deze ervaringen deelt oprichter Jasper Mutsaerts tien tips met betrekking tot online strategie voor het opzetten van een nieuwe business unit.

  • 2 november 2017 07:30

BuyBay: Wij geven onze klanten meer rendement uit retouren

In 2014 zetten de gebroeders Thijs en Erik Bosgoed BuyBay op. Een online bedrijf dat hun klanten in essentie helpt om meer geld te krijgen voor hun retourgoederen. Geen ‘opkoopprijs’ maar een ‘consumentenprijs’. Hoe dan? Via slimme machine learning. Inmiddels is het management  versterkt met de van McKinsey afkomstige Teun Kraaij. “Wij reduceren verspilling in de retourbusiness.”

Returnista
  • 31 augustus 2017 12:00

Returnista introduceert on-demand retourservice samen met Sandd

De twintigers Olivier en Quinten Muller van Returnista starten in samenwerking met postbedrijf Sandd een on-demand retourservice. De retourservice, niet te verwarren met het bekende modebedrijf Fashiolista, heeft de ambitie om e-commercemanagers te helpen met het verhogen van hun Net Promoter Score middels het aanbieden van on-demand returns. Wat betekent dat? “Retourneren waar en wanneer […]

  • 21 oktober 2016 13:00

André Haardt (Squla): ‘1 miljoen online lerende kinderen in 2020’

Leerlingen, leraren, schooldirecteuren en zelfs Prins Constantijn zijn lyrisch over Squla, het online gaming platform dat de manier van leren in het basisschoolonderwijs beter laat resoneren met de 21e eeuwse zeitgeist. André Haardt is een gepassioneerde, bescheiden en optimistische ondernemer. Aan ambitie ontbreekt het hem allerminst. Squla heeft al 100.000 abonnees, 50 medewerkers,een belangrijke deal met Cito en verkoopactiviteiten in Nederland, Frankrijk & Polen. Op de vraag welke score André zelf haalde voor de Cito toets geeft hij geen antwoord. Waar ik wel achter kwam is hoe André Squla zo succesvol heeft gemaakt, wat zijn e-commerce strategie is en wat zijn toekomstplannen zijn. Een portret van een sympathieke en sociaal bewogen internetondernemer.

  • 31 augustus 2016 13:00

De 10 tips die de webshop van All-time Favourites succes brachten

Esthetiek en pragmatisme gaan bij de sympathieke mode diva en internet onderneemster Anne-Brechje Gondrie hand in hand. Na een studie Communicatie Wetenschap had ze in 2003 moeilijkheden om een baan te vinden. Ze besloot om eigen baas te worden en begon met het importeren van modemerken naar Nederland. Ze verkocht bijvoorbeeld in een lucratief winterseizoen wel 24.000 Rubber Duck boots. Na lange tijd te werken voor andere merken besloot Gondrie in 2015 zich niet meer te laten beperken. Ze stampte haar inmiddels populaire tassenmerk All-time Favourites uit de grond, waarmee ze vrouwen de kans geeft om “stijlvol te sjouwen”. Het bedrijf begon via offline B2B en voegde begin dit jaar een webshop toe om stijlvolle shoppers ook online te bereiken en beraken. Samen met haar business coach, een voormalig CEO van Unilever, timmert ze hard aan de weg. In deze blog geeft Gondrie 10 tips voor het opzetten van een webshop.

  • 24 juni 2016 12:00

Fairchain: wie is het meesterbrein achter Moyee Coffee?

Het is niet makkelijk om een gaatje te vinden in de agenda van Guido van Staveren van Dijk, de flamboyante oprichter van Moyee Coffee, die ideaal en kapitaal als geen ander weet te combineren. De beste man, informeel gekleed en een 21e eeuwse ondernemersbaard, heeft een eclectisch curriculum vitae: hij studeerde in Leiden, Moskou, Londen en Chicago. Daarna hield hij het drie jaar vol als Trainee bij KPN. Het pak zat hem te strak.

  • 8 juni 2016 08:40

Een kijkje achter de schermen bij Nederlands meest geliefde reisblogger

Binnen 3,5 jaar het grootste (urban) travel blog neerzetten. 175.000 bezoekers per maand bedienen met wekelijks 24 artikels, vlogs en lijstjes. Anne de Buck (1983) doet het. hoe heeft ze dit gefixt? Hoe krijgt ze zoveel followers? Wat maakt haar succesvol? Had ze tegenslagen? Hoe verdient ze haar geld? Hoeveel geld verdient ze überhaupt?