Marcel van der Heijden
  • Marcel van der Heijden

  • 12 artikelen
  • 2.135.132 views
  • 31 reacties

Marcel van der Heijden

Werkt bij
a friend of mine
Functie
Partner en strateeg
Twitter
@marcelvdheijden
Linkedin
http://www.linkedin.com/in/marcelvande...

Marcel is mede-oprichter en partner van a friend of mine, een bureau dat merken en organisaties helpt bij het succesvol inzetten van Facebook als marketing- en community platform.

Artikelen van Marcel van der Heijden

  • 14 oktober 2013 11:59

The Facebook Conference 2013: een platform wordt volwassen

Afgelopen woensdag vond tijdens de Amsterdam eWeek de eerste editie van The Facebook Conference plaats. Op het podium deelden merken zoals KLM, Heineken, Philips, de ANWB en Hunkemöller en Facebook zelf hun kennis met de meer dan 230 bezoekers. Conclusie van de dag: het draait op Facebook vooral om de strijd tussen engagement versus bereik.

Adverteren op Twitter
  • 22 mei 2013 08:00

Adverteren op Twitter: mogelijkheden, targeting en resultaten

Sinds enige maanden is het ook in Nederland mogelijk om te adverteren op het populaire sociale netwerk Twitter. Met meer dan 3,2 miljoen gebruikers in Nederland en het real-time karakter is Twitter voor veel adverteerders een aantrekkelijk platform om hun doelgroep te bereiken.

Facebook Mobile app installs
  • 2 mei 2013 09:30

Je mobiele app op nummer 1 met Facebook

Als merk investeer je veel tijd en geld in de ontwikkeling van een mobiele app. En dan komt de grootste uitdaging: je app onder de aandacht en daarmee in de broekzak van je doelgroep te krijgen. Voorheen waren bedrijven hiervoor vaak aangewezen op de eigen kanalen zoals de website, e-mailings of een mobiel advertentie netwerk. Die tijd is voorbij!!

  • 18 januari 2013 10:04

Facebook Graph Search: revolutie in social search?

Afgelopen dinsdag lanceerde Facebook met veel media aandacht haar nieuwste functionaliteit: Graph Search. De naam suggereert dat Facebook hiermee frontaal de concurrentie aangaat met search gigant Google. Maar wat is Graph Search precies? En wat kun je er mee als gebruiker en als marketeer?

  • 17 december 2012 16:46

Facebook: de grootste CRM database ter wereld

Met meer dan 1 miljard gebruikers wereldwijd is Facebook de grootste online database van consumenten ter wereld. In hun jacht om deze potentie te benutten zijn bedrijven hier bovenop gedoken en bouwen enorme aantallen fans op hun merkpagina’s. Er is alleen een grote vraag: zijn mijn klanten ook mijn fans? Een nieuwe ontwikkeling op Facebook biedt wellicht uitkomst.

  • 29 oktober 2012 15:21

Facebook Global Pages helpt internationale merken

Afgelopen week maakte Facebook plannen bekend voor een nieuwe paginastructuur voor internationale merken op Facebook. Hiermee worden de voordelen van een internationale merkpagina gecombineerd met de kracht van een lokale pagina. De belangrijkste veranderingen op een rijtje.

  • 8 oktober 2012 14:30

Facebook Offers: zo werkt het

Facebook heeft eindelijk zijn langverwachte Offers voor alle fanpagina’s in Nederland uitgerold. Met als gevolg een enorme stroom aan aanbiedingen gericht op de Nederlandse consument. Hoe werkt het?

  • 28 juni 2012 07:16

De mobiele ambities van Facebook

Mobile was het buzzwoord tijdens de beursgang van Facebook. Logisch: social is de meest gebruikte toepassing op de smartphone en tablet. Het geld van de beursgang zal dus met name worden gebruikt om de mobiele ambities van Facebook te versterken. Maar waar liggen deze ambities en wat mogen we in de toekomst verwachten?

  • 25 april 2012 12:43

Advertenties zijn goed, verhalen beter

Facebook introduceerde onlangs Premium advertenties en de Reach Generator. Beide nieuwe advertentieproducten vinden hun oorsprong in de gesponsorde verslagen op Facebook en bieden adverteerders nieuwe mogelijkheden om extra bereik te genereren.