Max Pinas
  • Max Pinas

  • 12 artikelen
  • 302.259 views
  • 18 reacties

Max Pinas

Werkt bij
Dept
Functie
Creative Director
Twitter
@maxpinas
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/maxpinas

Max Pinas is Creative Director bij Digital Agency Dept. Hij schrijft en spreekt met een disruptieve kijk op nieuwe technologie. Met een bijzondere fascinatie over hoe online een positieve bijdrage levert aan de wereld.

Artikelen van Max Pinas

  • 13 april 2018 12:07

Je merk onderscheiden? Branded commerce

Als je als merk dat online verkoopt niet over de bühne krijgt wie je bent en waar je voor staat, ben je niet meer dan een shopping basket. Doet je het andere uiterste en vertel je alleen hoe geweldig je bent, dan ben je een hot air balloon. Als je die twee uitersten laat samenkomen, doe je aan branded commerce. Voor (fashion)merken die direct naar de klant gaan is het ideaal om je merk en commercie hand in hand te laten gaan. Lastiger is het als je verschillende merken verkoopt; dan heb je de bijkomende vraag wat je rondom e-commerce doet om zelf een differentiator te zijn. Ga je vol op service zitten? Geef je het beste advies? Bied je de meest exclusieve spullen aan? Heb je het breedste portfolio of lever je het snelst?

  • 19 maart 2018 13:00

Elon Musk: ‘Stomste wat je kunt doen is autofabrikant worden’

Tijdens SxSW bleek weer eens dat Elon Musk een ondernemer uit de bovencategorie is. Toch bouwde hij zijn bedrijven zonder businessplan, en zag hij ze bijna failliet gaan. Het verschil met gewone stervelingen: Musk bouwt bedrijven voor de verre toekomst, niet voor vandaag. En dat met zijn angst voor de opkomst van AI.

  • 20 december 2017 13:00

Dit zijn de digitale trends voor de vastgoedmarkt

Vastgoed is in een enorme digitale versnelling terecht gekomen. In alle facetten van het dagelijks leven raken mensen steeds meer gewend aan digitale technieken, waarom zou dat voor vastgoed anders zijn? Het is tijd om voor te sorteren op de laatste ontwikkelingen, zodat vastgoed straks niet achterloopt. Dit zijn de belangrijkste digitale trends voor 2018 op het gebied van vastgoed.

  • 21 maart 2017 06:30

Merken die tijd omarmen ‘disrupten’ de markt

Tijdens SxSW sprak Design Director Christine Todorovich van Frog Design over het fenomeen tijd. Herinner je je de tijd voor de smartphone? Dat je ‘gewoon’ in de trein ging zitten zonder op je scherm te staren? Soms sprak je iemand aan die je nog niet kende. Nu doen we dat alleen nog digitaal; vet filmpje, like! Nog los van of hetgeen wat je ziet, nu eigenlijk echt of fake is.

  • 13 maart 2017 09:09

SxSW: hoe George Hotz de auto-industrie hackt

Vorig jaar vertelde George Hotz tijdens SxSW dat hij binnen een jaar de wereld wil veroveren met een nieuw product. George Hotz is nogal een held. Zo hackte hij als eerste ter wereld de iPhone simlockvrij en werd hij aangeklaagd door Sony wegens de PS3 hack. Nu bouwt hij zelfrijdende auto’s onder de naam comma.ai.

Header film.nl
  • 22 februari 2017 11:00

FILM.NL: Wat downloaden we vanavond?

Met het zoekplatform FILM.NL wil branchevereniging FDN het zoeken en gebruiken van legale content vergemakkelijken. Digital agency TamTam (part of Dept) ontwikkelde de site en app.

  • 11 juli 2016 14:00

VR, AR en 360 video: voorsorteren voor disruptie

Het zijn onderwerpen die tot 2015 vooral als gimmick werden gezien. Inmiddels hebben de techreuzen het gas vol open gezet en gaat een groot deel van de innovatie-investeringen richting deze nieuwe technologieën. Maar wat is het precies en nog belangrijker, wat kun je ermee?

  • 16 maart 2016 14:00

SXSW 2016: Mr. Robot bestaat

George Hotz windt er vanaf het eerste moment tijdens zijn presentatie op SXSW geen doekjes om: ik bouw een betere zelfrijdende auto dan Tesla. Vanuit mijn garage.

  • 15 maart 2016 08:40

SXSW 2016: Obama in tranen over Apple

Tijdens de 30ste editie van SXSW ervaren we misschien wel het meest indrukwekkende moment in de geschiedenis. De 44ste president van Amerika gaat in gesprek over de cruciale rol die de tech industrie heeft bij het oplossen van de huidige problemen in de wereld.

  • 1 februari 2016 13:00

Facebook en Google strijden voor de nieuwe Matrix

Planetary Connectivity, Natural Interfaces en Immersive Experiences. Het zijn de drie belangrijkste pijlers van Facebook dit jaar. Een social media-bedrijf met een beurswaarde van meer dan 300 miljard, dat niet meer inzet op sociale media?