Merel Coolen
  • Merel Coolen

  • 5 artikelen
  • 164.811 views
  • 2 reacties

Merel Coolen

Werkt bij
Clipforce
Functie
Camjo & communicatie
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/merel-cool...

Merel studeerde Media en Cultuur aan de UvA en liep stage als bureauredacteur bij de AVRO. Hier kwam ze erachter dat ze het werk van de item regisseur véél interessanter vond. Ze begon actief met filmen en monteren. Na een tussenbaan als community manager bij Roamler B.V. heeft ze 1,5 jaar als trainee gewerkt bij Big Shots B.V. Daarna is ze 3 jaar actief freelance camjo geweest en momenteel werkt ze bij Clipforce. Hier combineert ze haar communicatie en camera skills.

Artikelen van Merel Coolen

  • 17 januari 2018 07:22

Online video in 2018: 4 belangrijke trends

Online video zit nog steeds in de lift en zal ook in 2018 een significante rol blijven spelen voor merken en marketeers. Deze vier belangrijke trends rondom online video zullen dit jaar een hoofdrol spelen. Sommige van deze trends waren al zichtbaar in 2017 en ontwikkelen zich in 2018 verder door, andere zijn echt nieuw. En moet je nou verticaal filmen, of horizontaal? 

  • 22 december 2017 10:00

5 tips voor online video rondom de feestdagen

We zitten er midden in! Het feestdagen seizoen. Sinterklaas is nèt achter de rug en Kerst en Oud&Nieuw komen langzaam dichterbij. Iedereen is op zoek naar cadeau’s voor hun geliefden. De decembermaand is daarom dé perfecte periode om een merk, product of dienst extra te laten opvallen. Maar hoe werkt dat? Wij geven 5 tips die helpen online video zo effectief mogelijk in te zetten rondom en tijdens de feestdagen. Dit alles onder begeleiding van sterke, actuele en Nederlandse voorbeelden.

  • 18 december 2017 13:00

Zo belangrijk voor je conversie: thumbnails

Als je wilt dat je video’s bekeken worden, dan moeten ze opvallen. Vaak beslissen bezoekers wat ze gaan kijken op basis van thumbnails. Youtube selecteert bijvoorbeeld automatisch drie thumbnails waaruit gekozen kan worden, maar je kunt ook zelfgemaakte thumbnails uploaden. Welke mogelijkheden biedt dat en wat zijn de verschillende soorten effectieve thumbnails.

  • 23 oktober 2017 10:00

Een krachtig storytellingmiddel? Kleur

Onze hersenen hebben kleur al waargenomen voordat we vormgeving, nummers en woorden hebben gezien. Kleur is daarom één van de meest krachtige middelen als het gaat om storytelling. Met het juiste kleurgebruik kun je je kijkers sturen, een bepaalde emotie laten voelen en zelfs hun bloeddruk en hartslag verhogen.

  • 20 september 2017 15:00

Wat is de beste lengte voor een online video?

De juiste lengte voor een online video? Verschillende factoren wegen daarin mee. Denk aan de doelgroep, boodschap en het doel van een video. Maar lengte is ook afhankelijk van trends, restricties of juist beloningen van bijvoorbeeld sociale platformen. De belangrijke ontwikkelingen en handvatten op een rij.