2 Artikelen
29.663 Views
0 Reacties

Nils Kijkuit

E-commerce loopt als een rode draad door de loopbaan van Nils. Reeds in de jaren '80 lanceerde hij voor het toenmalige Dynabyte een van de eerste online winkels op basis van Prestel technology. Na een uitstap naar de telecom keerde hij begin van deze eeuw terug naar zijn oude liefde en lanceerde hij zijn eigen webwinkel. Inmiddels hij al weer geruime tijd actief aan bureaukant en volgt hij de ontwikkelingen op e-commerce op de voet. Dat e-commmerce de retail stevig op z’n grondvesten laat schudden is duidelijk, maar inmiddels is de volgende revolutie in volle gang: multi-brands worden in rap tempo ingehaald door online marktplaatsen. Volgens Kijkuit moeten merken goed in de gaten houden waar de consument zich begeeft (marktplaats, retailer of eigen D2C-shop) en zich daaraan aanpassen en dus continu de verschillende commerce kanalen te optimaliseren. In zijn rol als Commercial Director, EMEA ontwikkelt hij proposities die klanten van Wunderman Thomson Commerce in staat te stelt hun klanten via alle online kanalen te bedienen.