Nils Rooijmans
  • Nils Rooijmans

  • 12 artikelen
  • 427.768 views
  • 25 reacties

Nils Rooijmans

Werkt bij
Water Cooler Topics
Functie
Ondernemer
Twitter
@nils_r
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/nilsrooijman...
Google+
https://plus.google.com/+NilsRooijmans...

Nils Rooijmans is search specialist in hart en nieren. Na 8 jaar verantwoordelijk te zijn geweest voor de techniek en business van Nederlands zoekmachine ilse.nl begon hij in 2008 als ondernemer een startup op het gebied van search technologie. Naast kennis en ervaring qua search technolgie, SEA en SEO volgt hij ontwikkelingen op het gebied van internet technologie en kunstmatige intelligentie op de voet. De kennis en inspiratie die daaruit volgt zet hij momenteel in als zelfstandig adviseur voor ondernemende bedrijven en zijn eigen ideeën.

Artikelen van Nils Rooijmans

  • 24 november 2017 10:19

Het einde van A/B-testen in Adwords

Moeten we standaard Google’s nieuwe ‘Optimize ad rotation’ gebruiken en A/B-testen laten varen? Ja. Waarschijnlijk dacht je dat deze testen de manier zijn om de beste advertenties te ontdekken en te tonen, SEA-icoon Martin Röttgerding gooit dat beeld overhoop.

voice search
  • 23 mei 2017 16:00

Stappenplan voor het testen van voice search via SEA

Een maand geleden vond in Bologna het SEA-event Adworld Experience plaats. Tijdens het event was onder andere “PPC Hero’s #1 most influential PPC Expert” Purna Virji aanwezig om over Voice Search te praten. Voice Search is een onderwerp waarover de laatste tijd al veel is besproken, maar nog relatief weinig concrete stappen zijn te zien. […]

  • 18 maart 2016 16:00

Adwords scripts: wanneer Adwords automatiseren?

Over een maand vind in Bologna het SEA event Adworld Experience plaats. Eén van de betere conferenties voor Adwords specialisten in Europa. Tijdens het event is oa de gerespecteerde Adwords Scripts autoriteit Frederick Vallaeys aanwezig voor een workshop Adwords Automation. Omdat dit onderwerp vaak vragen oproept onder de SEA specialisten leek het me ideaal hem eens naar de waarom en hoe te . Wanneer is het zinvol om over Adwords automatiseren na te denken? En hoe moet dat dan?

  • 22 februari 2016 08:40

Google AdWords advertenties verdwijnen van rechterkant

Afgelopen vrijdag heeft Google een grote verandering aan de opmaak van de zoekresultaatpagina bevestigd. De advertenties aan de rechterkant zijn verdwenen, er staan vaker vier betaalde zoekresultaten bovenaan de pagina en er komen meer advertenties onderaan de pagina. De impact voor bedrijven kan groot zijn.

  • 18 februari 2016 11:00

Friends of Search: wat Google niet vertelde

Friends of Search kan met recht het jaarlijkse onderonsje van veel search specialisten genoemd worden. Veel medewerkers van bureaus, freelancers en in-house-adverteerders vullen de vloer en delen hun laatste inzichten en nieuwtjes met elkaar. Vaak gaan ze voor de echt sappige inzichten op zoek bij elkaar. Zo ook dit jaar. Het viel me op dat er regelmatig onderwerpen besproken werden die Google waarschijnlijk liever niet met je deelt. Zowel on stage als off stage. Hierbij een collage van enkele losse fragmenten.

  • 3 februari 2016 15:20

Google Customer Match: tips en learnings

In de herfst van 2015 introduceerde Google ‘Customer Match’; een uitbreiding op haar Adwords advertentieplatform die je in staat stelt je eigen klantdata te gebruiken bij het targeten van Google gebruikers. Inmiddels zijn we zo’n vier maanden verder. Een mooi moment om tips en learnings te delen.

  • 5 augustus 2015 16:00

Opnieuw in de kijker met 1-op-1 Dynamische Remarketing

Zet je remarketing al in binnen je search campagnes? Mooi. Maar je bent zeker niet de enige als je je nog afvraagt wat Dynamic Remarketing precies is en of het echt interessant is voor je bedrijf. Wat kun je ermee? En wegen de baten op tegen de kosten? Michel Vennema (Head of Analytics) gaf tijdens Digital Marketing Live namens Searchresult een kijkje in de wereld van dynamsiche remarketing advertenties. Ik vroeg hem wanneer we hier serieus naar moeten kijken.

  • 23 april 2015 07:20

Adwords: meer mogelijk, maar beperkt gebruikt

Vorige week vond in Bologna het SEA event ADworld Experience plaats. Presentaties van interessante cases gaven een overzicht van de laatste mogelijkheden van voornamelijk Adwords. Eén van de sprekers was gerespecteerd Adwords autoriteit Brad Geddes. Tijdens de sessies en in een interview update hij ons over de stand van zaken: het Adwords platform wordt steeds uitgebreider, adverteerders laten kansen liggen en SEO blijft een rol spelen binnen search marketing.