Rahel de Vriend
  • Rahel de Vriend

  • 7 artikelen
  • 237.202 views
  • 2 reacties

Rahel de Vriend

Werkt bij
Clipforce
Functie
Marketing & Communicatie
Twitter
@Clipforce
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/rahel-de-vr...

Rahel houdt zich met name bezig met de marketing en communicatie voor Clipforce. Met een studie Media en Cultuur stort ze zich nu meer op online video, waar het bijhouden van de nieuwste ontwikkelingen belangrijk is. Verder liggen haar interesses vooral bij advertising en journalistiek.

Artikelen van Rahel de Vriend

  • 22 juli 2016 15:27

YouTubes 3H-model: wanneer heeft een video impact?

In de huidige wereld met korte aandachtsbogen en groeiende mogelijkheden verandert ook de manier waarop marketing en reclame gevoerd wordt. Het veranderende medialandschap richt zich steeds meer op het visuele, en bedrijven doen hier graag aan mee. Toch blijkt het voor veel marketeers lastig om een goede contentstrategie te maken. Waar het ene bedrijf succesvol is met ‘how to’ video’s op YouTube, scoort de ander alleen maar met korte video’s op Facebook. Hoe zorg je ervoor dat je zo effectief mogelijk gebruik maakt van video content? Niemand minder dan YouTube zelf kwam met een model, waarbij de meest effectieve videocontentstrategie ingericht kan worden.

  • 9 juni 2016 16:00

Hoe optimaliseer je een video voor YouTube en Google?

Met de groei van video zoekopdrachten wordt video marketing steeds belangrijker en interessanter voor bedrijven. Met meer dan een miljard gebruikers en genoeg verkeer om het de nummer drie meest populaire website wereldwijd te maken, verslaat YouTube alle zoekmachines behalve Google. Volgens Marketing Land bestaat video uit 62% van alle Google zoekopdrachten. Om zeker te zijn dat een video goed presteert in zoekresultaten, zijn hier een aantal tips over het vinden van de juiste zoekwoorden, waar de zoekwoorden geplaatst moeten worden en tips voor het inrichten van een YouTube kanaal.

  • 30 maart 2016 14:00

Live video: de ontwikkelingen en toepassingen

Live video duikt plotseling overal op. Nadat we vorig jaar al via applicaties als Meerkat en Periscope live video leerden kennen op Twitter, zien we tegenwoordig ook op Facebook regelmatig live video voorbij komen. Websites met alleen maar live video content over een bepaald onderwerp, met name op gebied van sport en eten, vinden ook steeds meer hun weg in het medialandschap. Maar hoe zet je deze nieuwe video vorm effectief in voor je bedrijf?

  • 4 december 2015 13:11

Live video’s delen op Facebook. Het komt eraan

Vanaf vandaag begint Facebook met het testen van de mogelijkheid om live video’s te delen op Facebook. Eerder was dit alleen mogelijk via Facebook Mentions, een app die slechts door bekende personen gebruikt kan worden. Met het livestreamen gaat Facebook Twitter achterna, waar streaming apps als Meerkat en Periscope al grote hits zijn.

  • 3 december 2015 13:18

YouTube wil rechten van grote films en tv-series

YouTube wil de rechten van grote films en tv-series bemachtigen voor haar nieuwe YouTube Red dienst, zo meldt de Wall Street Journal vanochtend. YouTube vertegenwoordigers willen echter nog niet reageren. YouTube heeft de afgelopen maanden gesprekken gehad bij verschillende filmstudio’s en productie bedrijven om potentiële deals te sluiten voor de nieuwe 9,99 dollar per maand dienst.

  • 24 november 2015 13:00

YouTube komt met vertaalopties

Er wordt meer video content geupload op YouTube in 60 dagen dan de drie grootste televisienetwerken uit Amerika produceren in 60 jaar. Toch krijgt YouTube met de enorme groei van Online Video er steeds meer concurrenten bij. Facebook is hard bezig YouTube van de troon te stoten. Maar YouTube laat dit niet zomaar gebeuren. YouTube heeft een aantal grote partners die belangrijk zijn voor het bedrijf en komt dan ook met een nieuwe videofunctie die juist voor grote internationale brands erg belangrijk is.