Roelof Swiers
  • Roelof Swiers

  • 9 artikelen
  • 241.623 views
  • 5 reacties

Roelof Swiers

Werkt bij
Intershop Communications
Functie
Country Manager Benelux
Twitter
@intershop
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/rswiers

Roelof Swiers is na zijn studie Marketing & Communicatie via de reclame- en mediabranche de wereld van Commerce ingestapt. Gedurende een periode van vier jaar bekleedde hij diverse functies, waarin hij veel ervaring opdeed met PIM- en e-commerce-oplossingen. Roelof heeft in veel uitdagende nationale en internationale B2B en B2C e-commerce projecten een adviserende rol bekleed.

Sinds 2016 is Roelof Country Manager Benelux bij Intershop, een leidende leverancier op het gebied van enterprise omni-channel e-commerce solutions. Een leverancier van vele vooraanstaande B2C-organisaties zoals De Bijenkorf, Jumbo Supermarkten, TomTom, Bugaboo en Jacobs Douwe Egbertsen maar ook B2B-organisaties zoals Bunzl, INDI, ZAMRO, For Farmers. Roelof kan zich specialist noemen op het terrein van B2B en B2C e-commerce, synaptic commerce, omni-channel commerce, project management, marketing, sales, Intershop en MDM/PIM.

Artikelen van Roelof Swiers

  • 9 april 2018 10:00

Zeven tips voor een goede B2B-webshop

Online shoppen voor een vliegtuigonderdeel of een melkmachine wordt steeds gewoner. Dat wil niet zeggen dat het makkelijk is: een lucratieve B2B-webshop neerzetten vergt visie, expertise, toewijding en een goede voorbereiding. Wat zijn de belangrijkste uitdagingen?

hordenlopen
  • 29 september 2017 12:00

B2B ziet onnodig veel beren op de weg bij stap naar e-commerce

B2B-bedrijven denken vaak dat online businessmodellen te complex zijn voor hun producten en dienstverlening. Daardoor duurt het lang voordat ze de stap naar online zetten. Daar hebben klanten echter geen boodschap aan: zij willen het gemak van online winkelen niet alleen privé, maar ook zakelijk.

machine slijpen
  • 30 november 2016 11:00

B2B-handel kijkt naar digitale megatrends

B2B-handelaren zijn klaar voor de volgende stap in digitalisering. Dit blijkt uit het rapport Taking the Fast Track into the Digital Future of B2B Commerce dat werd opgesteld door Vanson Bourne in opdracht van Intershop. De B2B-webshop is ingeburgerd, de focus ligt nu op big data analytics, Internet of Things en mobile.

tulpen
  • 17 november 2016 11:00

Bakker.com: van postorderbedrijf naar multi-channel retailer

In de bloemen- en plantensector is online winkelen nog niet erg gebruikelijk, maar dat verandert snel. Het zeventig jaar oude Bakker Hillegom wilde de trend voor zijn en zette dit jaar de transformatie in van Bakker Hillegom B.V. naar Bakker.com, vertelt algemeen directeur Paul Geraeds.

Man warehouse
  • 28 oktober 2016 11:00

Hoe ordermanagement voor een betere klantbeleving zorgt

Overal verkopen en afhandelen – dat is kortweg de uitdaging waarvoor omni-channel retailers zich gesteld zien. Moest je er vroeger alleen voor zorgen dat er voldoende producten in de opslag lagen om de winkels te bevoorraden, nu is de afhandeling van een aankoop veel ingewikkelder. Je hebt te maken met (veel) verschillende kanalen en fulfilment scenario’s. Een ordermanagementsysteem kan orde in de chaos scheppen en voor een betere klantbeleving zorgen.