Romano Groenewoud
  • Romano Groenewoud

  • 21 artikelen
  • 461.139 views
  • 45 reacties

Romano Groenewoud

Werkt bij
SEOgeek
Functie
Zoekmachine Optimalisatie Specialist
Twitter
@SEOgeekNL
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/romanogroen...
Google+
https://plus.google.com/+SEOGeekBriell...

Romano leeft, eet, drinkt, slaapt en ademt zoekmachine optimalisatie.
Daarnaast trekt hij als digital nomad Zuidoost-Azië door om conferenties bij te wonen, te netwerken en kosten te drukken.
Door deze twee passies te combineren kan Romano de meest cutting edge SEO campagne aanbieden die ondernemers helpt meer klanten te behalen via Google voor de scherpst mogelijke prijs.

Artikelen van Romano Groenewoud

  • 3 april 2017 11:00

Het belang van een gedegen interne linkstructuur

Ik krijg dikwijls de vraag wat het belang is van interne links, en hoe je deze het beste kunt gebruiken. Met dit artikel wil ik je helpen om enkele veelgemaakte fouten te voorkomen of te herstellen, zodat je precies weet hoe je een website het beste opbouwt. Zowel voor je bezoekers als voor je vindbaarheid in Google.

  • 31 oktober 2016 16:00

TF-IDF: Een nieuwe rage in SEO?

SEO evolueert. Elk jaar zijn er nieuwe ontwikkelingen en gaan de rages van vorig jaar weer de prullenbak in. Eén techniek die zeker niet zal verdwijnen is TF-IDF, een wiskundige formule die behalve in Duitsland vrijwel onbekend is. Dat is zonde, want TF-IDF kan een waardevolle toevoeging zijn op moderne SEO-technieken en tools.

  • 8 augustus 2016 11:00

De Evolutie van On-Page SEO

Maak je je druk over waar je zoekwoorden moeten staan op je webpagina’s? En hoe vaak? Met andere woorden: maak jij je druk over je ‘On-Page’ SEO? Lees dan zeker verder, want met algoritme updates zoals Hummingbird en Rankbrain is Google de laatste jaren een stuk ‘slimmer’ geworden.

  • 26 mei 2016 16:00

De Hreflang Tag: Voor wanneer Nederland te klein is

Je bedrijf groeit en groeit. Nederland is te klein! Goed bezig hoor… Maar hoe ga je er voor zorgen dat al die mensen de juiste informatie krijgen van de zoekmachines? De prijzen in dollars voor Amerikanen, aangepaste verzendkosten voor China, winter- in plaats van zomerfoto’s voor Zuid Afrika… De oplossing? De Hreflang tag!

  • 25 april 2016 13:00

De power page: hoe je hele website kan meeprofiteren van één pagina

Het is al enige tijd duidelijk dat Google steeds slimmer wordt. Het wordt steeds lastiger om ze te ‘foppen’ door middel van dubieuze zoekmachine-optimalisatietactieken. Kijk alleen al naar de recente RankBrain update, waarmee Google een algoritme introduceerde dat op een intelligente manier verbanden legt tussen zoektermen en zoekintentie. Wat echter al sinds het begin van het Google tijdperk vaststaat, is dat ze erg veel waarde hechten aan de backlinks die naar een pagina verwijzen. Dit is vandaag de dag nog steeds zo. Eén van de beste manieren om deze links te verkrijgen is door middel van een krachtige power page.

  • 18 april 2016 16:00

Verbeter de SEO van je webwinkel met categoriepagina’s

Je bent de trotse eigenaar van een webwinkel en hebt je website gevuld met honderden producten. Je bent klaar om echt van start te gaan en je wilt je webwinkel gaan optimaliseren voor de zoekmachines. maar wat als je een webwinkel hebt met honderden, al dan niet duizenden producten? Alleen al metadescriptions schrijven voor al deze pagina’s zou weken in beslag nemen, laat staan dat je voor elke pagina unieke content kunt creëren! Gelukkig is er een redelijk simpele oplossing: categoriepagina’s.

  • 17 maart 2016 16:00

Optimaliseer je website met een silo-structuur

Eind vorig jaar heb ik een best practice geschreven over het uitstralen van autoriteit in de ogen van de zoekmachines. Het artikel focust zich vooral op de inzet van uitstekende content om je als autoriteit te profileren. In dit artikel ga ik dieper in op hoe je deze content het beste kunt structureren. Het gebeurt regelmatig dat kwalitatief mindere content toch hoger in de zoekresultaten staat dan goede content. Dit kan komen door de betere structuur van de website met de mindere content. Een website met een gedegen structuur is niet alleen voor de gebruiker, maar ook voor de zoekmachines veel beter te begrijpen. Maar hoe pak je dat aan?

  • 7 maart 2016 16:00

Google is nu de grootste, maar blijft dat het ook?

‘Ik Google het wel even.’ Vandaag de dag een doodnormale uitspraak. Of we het nu willen of niet; Google is bijna niet meer weg te denken uit het dagelijks leven. We gebruiken de bedrijfsnaam zelfs als werkwoord, als synoniem voor het woord ‘zoeken’. Waarom gebruiken we juist Google? Hoe komt het dat de zoekmachine van Google de allergrootste is en zoekmachines als Bing, Yahoo en DuckDuckGo mijlenver achter zich laat?