Ronald Spoler
  • Ronald Spoler

  • 3 artikelen
  • 35.988 views
  • 1 reactie

Ronald Spoler

Werkt bij
Green Orange digital marketing
Functie
E-mailmarketing & Automation specialist
Twitter
@ronaldspoler
Linkedin
https://www.linkedin.com/in/ronaldspol...

Ronald Spoler is coördinator E-mailmarketing en Marketing Automation bij Green Orange Digital Marketing. Gedreven op "Data" en "Customer Journeys" doet hij er alles aan om organisaties te helpen om hun doelen middels E-mail en Automation te bewerkstelligen. Zowel op operationeel gebied (werkend in diverse ESP's zoals Clang, Copernica, Optivo, Eloqua, DotMailer en Mailchimp) als op strategisch gebied heeft Ronald al mooie projecten neergezet voor én met organisaties als BP, Aral, Siemens, Spotta, Hampshire Hotels, Engie, Evenementenhal en Universiteit Twente. "De "opdracht" is niet het belangrijkst, het resultaat én de eindgebruiker wel!"

Daarnaast is Ronald lid van de DDMA Commissie E-mail, waar hij onder andere zitting heeft in de "summit werkgroep", verantwoordelijk voor de organisatie van de DDMA E-mail Summit. Een groot evenement met nationale -en internationale sprekers, volledig in het teken van e-mail.

Artikelen van Ronald Spoler

  • 14 juni 2018 13:00

E-mailmarketing: Usability en eyetracking moeten klant helpen

E-mail als marketingkanaal heeft zich de laatste jaren in een hoog tempo ontwikkeld. Er lijkt geen stop te komen op de vele veranderingen en mogelijkheden. Vaak wordt er door (e-mail) marketeers stilgestaan bij de “quick-wins” en de “algemene resultaten”, maar hoe wil een ontvanger nou écht een e-mail lezen?

Jeroen Brink is Manager Online Sales bij Sanoma en zal tijdens de DDMA Email Summit op 21 juni uitgebreid spreken over usability onderzoek in e-mail. Een methodiek die nog weinig wordt toegepast, maar steeds belangrijker wordt.

  • 25 april 2018 07:30

Dit moet je doen om een echte e-mailprofessional te worden

De mensen uit het vakgebied kennen het wel: Je bent op een verjaardag en probeert uit te leggen wat je als werk doet: “Ik ben E-mail marketeer”, “Ik ben online marketeer met een focus op e-mail”, Ik ben CRM-marketeer”, “Ik ben Marketing-Automation specialist”. In veel gevallen zijn gefronste wenkbrauwen het gevolg en kun je alsnog uitgebreid gaan uitleggen wat je nou écht doet. En ook die uitleg is in veel gevallen erg verschillend. Dus: Wat is nou de Email professional? Wat moet je er voor kunnen? En wanneer mag je jezelf zo noemen?

  • 24 mei 2017 14:00

Beata Linz over de ontwikkeling van e-mail bij Nike

Voor veel e-mailmarketeers is het dé grote uitdaging; hoe kun je e-mailmarketing naar het gewenste niveau brengen binnen je organisatie? En belangrijker: Hoe krijg je hier de mensen in de organisatie met je mee? Beata Linz, een van de grondleggers van dit medium binnen NIKE, blikt terug op de ontwikkeling van het kanaal e-mail en vertelt over alle obstakels die overwonnen moesten worden om e-mailmarketing binnen multinational NIKE groot te maken.