Ronald ter Voert
  • Ronald ter Voert

  • 73 artikelen
  • 10.177.033 views
  • 162 reacties

Ronald ter Voert

Werkt bij
Ex Machina
Functie
VP Business Development & Marketing
Twitter
@rtvmedia
Linkedin
http://nl.linkedin.com/in/ronaldtervoe...
Google+
https://plus.google.com/10076370128266...

Ronald ter Voert is VP Business Development & Marketing at Ex Machina. The Amsterdam tech company is active worldwide in the field of multiscreen strategies till interactive concepts and applications on the cutting edge of mobile, online and tv.

His focus is, among other things, on devising, develop and produce new interactive media concepts and applications on the cutting edge of mobile, online and tv. For brands, broadcasters and other content creators. Ronald is also responsible for the marketing of the company that is mainly active outside the Netherlands. With customers such as RTL, Red Bull, Fremantle Media, ITV, Sony Pictures Television, Twitch, WinView and NBC.

For this, he was amongst others Chief Editor of EMERCE, Editor in Chief of Broadcast Press (print, online, events), Executive Producer (including Endemol, SBS Broadcasting, FremantleMedia), digital trend watcher and advisor in the area of (online) media, marketing communications & tech.

Ronald has a passion for innovation and (digital) media in the broadest sense. And likes to be in the forefront of new trends & developments and to challenge the status quo.

Artikelen van Ronald ter Voert

  • 24 maart 2018 10:01

CEO About You: ‘We hoeven Zalando niet te verslaan’

Fashionplatform About You kondigde zijn entree in de Nederlandse markt vorig jaar groots aan. Met een marketingbombardement zette het bedrijf zich in korte tijd op de kaart. En niet zonder succes. “Nederland is nu al goed voor zo’n tien procent van onze omzet”, aldus Sebastian Betz (27), medeoprichter en CEO IT & Product.

  • 30 december 2017 10:02

CEO Rakuten Europe: ‘Ons ecosysteem is onze troefkaart’

Bij e-commercegrootmachten denk je al snel aan bekende namen als Amazon en Alibaba. Terwijl het Japanse Rakuten ook niet onverdienstelijk aan de weg timmert. En zich langzaamaan profileert als een geduchte concurrent. “We worden de Europese Tencent”, aldus Toshihiko Otsuka (52), CEO Europe.

  • 18 november 2017 10:02

CEO Otonomo: ‘Car data is de nieuwe goudmijn’

Nu steeds meer auto’s connected zijn, ontstaat er een geheel nieuw ecosysteem rondom car data. Met het Israëlische Otonomo als een van de frontrunners. Een twee jaar oude startup die als hub fungeert tussen autobezitters, autofabrikanten en commerciële marktspelers. “Wij zijn de Amazon van de car tech”, aldus CEO en medeoprichter Ben Volkow (44).

  • 11 november 2017 10:02

CEO Babylon Health: ‘We willen niet dat Google meekijkt’

De nummer-1-positie in de Emerce Top 10 European Startups is dit jaar voor het Engelse Babylon Health, een internationaal geroemde startup op het gebied van mobile healthcare die de sector grondig wil veranderen. Om te beginnen door de kosten drastisch te verlagen. “Uiteindelijk gaan we wereldwijd gratis gezondheidszorg aanbieden”, aldus CEO en oprichter Ali Parsa (52).

  • 7 oktober 2017 10:02

CEO Pinterest: ‘In de techindustrie is niets zeker’

Visual search kan zich verheugen op een stijgende populariteit. Dat is goed nieuws voor Pinterest, dat zich al sinds 2010 op dit terrein begeeft. Maar de concurrentie rukt op. Van Amazon tot Snapchat. “Techniek is maar een deel van het verhaal”, aldus Ben Silbermann (35), CEO en medeoprichter.

  • 2 september 2017 10:00

CTO AliExpress: ‘Lokaal is er nog ruimte voor groei’

Het Chinese AliExpress is een van de populairste e-commerceplatformen ter wereld. En de groei is er nog lang niet uit. Waar beweegt dit dochterbedrijf van Alibaba zich naartoe? En hoe wapent het zich tegen andere grootmachten als Amazon en Wish.com? “We zijn een fun-website”, aldus CTO Guo Dongbai (45).

  • 24 juni 2017 10:02

Picnic: ‘Zelf innoveren is key’

De Nederlandse app-only supermarkt Picnic – dit jaar op positie twee in de E-commerce 10 – is bezig met een gestage opmars. En de ambities liegen er niet om. Mede geholpen door de ruim honderd miljoen aan funding. “Wie bij ons vijf keer iets koopt, gaat nooit meer weg”, aldus medeoprichter Michiel Muller (52).

  • 20 mei 2017 10:02

CEO Fnatic: ‘We willen altijd frontrunner zijn’

E-sports is booming business, en mondiaal goed voor 696 miljoen dollar aan omzet. In 2020 zelfs anderhalf miljard. Een megagroeimarkt, ook voor Fnatic, een van de succesvolste e-sportorganisaties ter wereld. “Wij zijn de Real Madrid van digital sports”, aldus CEO en Nederlander Wouter Sleijffers (40).

  • 15 april 2017 10:02

CEO LaDress: ‘Data is niet leidend’

Simone van Trojen (47) is verkozen tot een van de meest inspirerende tech-vrouwen van ons land. Mede door haar fashionlabel LaDress, dat vrouwen middels ‘het perfecte jurkje’ wil empoweren in hun dagelijkse leven. En niet zonder succes. “Ik doe geen marktonderzoek, maar vertrouw op mijn intuïtie.”

  • 11 maart 2017 10:02

Under Armour: ‘Tech en sport is een logische combinatie’

Het Amerikaanse sportmerk Under Armour is dé challenger van grootmachten als Nike en Adidas. Dankzij een excessieve focus op de eindgebruiker en een tomeloze ambitie om te innoveren. “Als het aan ons ligt, doen we overal een chip in”, aldus Chris Bate (53), VP & Managing Director Europe.