Sanne Mulder
  • Sanne Mulder

  • 4 artikelen
  • 356.737 views
  • 7 reacties

Sanne Mulder

Werkt bij
DDMA
Functie
Legal Counsel
Twitter
@DDMA
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/sanne-mulde...

Sanne Mulder is legal counsel bij DDMA. In deze functie helpt zij onze leden voldoen aan de geldende (Europese) privacy wet- en regelgeving. Zij biedt juridische ondersteuning aan de DDMA-leden bij eventuele privacyvraagstukken die spelen binnen marketingcampagnes en geeft advies en voorlichting over de ontwikkelingen op het terrein van (onder meer) het telecom-, privacy- en consumentenrecht. Hierbij ligt de focus op de praktische vertaalslag van wetgeving, regels en richtlijnen naar de marketingpraktijk.

Artikelen van Sanne Mulder

  • 17 januari 2017 15:00

Wat zegt het nieuwe wetsvoorstel ePrivacy over marketing?

De Europese Commissie (EC) publiceerde vorige week het wetsvoorstel voor een nieuwe ePrivacy Verordening. Deze Verordening regelt (onder andere) de inzet van verschillende marketingkanalen zoals e-mail, cookies en telemarketing. De EC lijkt behoorlijk wat veranderingen teweeg te willen brengen. Duidelijk is dat alle marketing kanalen opt-in worden. Maar wat staat er nog meer op de planning?

  • 10 januari 2017 16:00

WBP, TW, AVG: hoe zit privacywetgeving in elkaar?

Waarschijnlijk heb je het al gehoord: vanaf 25 mei 2018 moeten we ons houden aan nieuwe Europese privacywetgeving. Daarnaast komen er in de toekomst nieuwe Europese telecomregels. Wat is het verschil? En waarom is het relevant voor marketeers?

  • 15 augustus 2016 13:00

De nieuwe Europese wet databescherming (GDPR): tien veranderingen

Op 25 mei 2018 treedt de General Data Protection Regulation (GDPR), de nieuwe Europese wet voor databescherming, in werking. Dit heeft gevolgen voor Europese marketeers en marketeers die gegevens verwerken van Europese consumenten. De nieuwe wet verscherpt regels uit de huidige Wet Bescherming Persoonsgegevens, maar voegt ook een aantal nieuwe verplichtingen toe. Wat verandert er dan concreet voor marketeers?

  • 22 juni 2016 06:40

Data-uitwisseling tussen de EU en de VS: mag het nog?

De wetgeving rond data-uitwisseling vanuit de EU naar de V.S. staat sinds eind vorig jaar – door een beslissing van het Europese Hof van Justitie – op losse schroeven. Maar ondertussen gaat er nog steeds veel data vanuit Europa naar de V.S. Marketeers maken en masse gebruik van data-opslag in Google Drive, customer audience-diensten of een bewerker die gevestigd is in de V.S. De Europese wetgever werkt daarom aan een nieuw wetgevingsraamwerk, het zogenaamde EU-U.S. Privacy Shield. Maar er is veel kritiek op dit conceptbesluit geuit. Wanneer kunnen we duidelijkheid verwachten? Wat houdt de kritiek in, en wat moet er intussen geregeld worden?