Sjef Kerkhofs
  • Sjef Kerkhofs

  • 2 artikelen
  • 103.803 views
  • 12 reacties

Sjef Kerkhofs

Werkt bij
DailyDialogues & DutchCRFT
Functie
DGA & Commercieel Directeur
Twitter
@sjefkerkhofs
Linkedin
https://nl.linkedin.com/in/sjefkerkhof...

Sjef begon zijn eerste online bedrijf al tijdens zijn studie Marketing Management aan de UVT. Inmiddels is hij oprichter en commercieel directeur bij DailyDialogues, dat zich met een team van 15 man specialiseert in social media dienstverlening en werkt voor merken zoals de Bijenkorf, Remia, ABN AMRO, Wecycle en Blokker. Daarnaast is hij tevens oprichter van DutchCRFT, een software lab waar software producten worden ontwikkeld, zoals bijvoorbeeld ContentPulse.

Artikelen van Sjef Kerkhofs

  • 16 november 2015 09:00

De social media ontwikkelingen voor 2016

Het was wederom een veelbewogen jaar op het gebied van sociale media. Facebook heeft haar macht nog verder vergroot en stortte zich op video. Binnen no time werd YouTube geëvenaard. En wat te denken van de recente lancering van Instagram advertenties in Nederland? Merken maken er volop gebruik van. Soms met goed resultaat, soms minder. De rol van adverteren werd nog groter en marketeers zoeken meer en meer de context op om op te vallen bij de consument. Wat zal 2016 ons brengen?

Facebook (Foto: Ksayer1/Flickr https://www.flickr.com/photos/ksayer)
  • 19 oktober 2015 11:00

Eindelijk: directe leadgeneratie met Facebook

Leads genereren, dat willen we allemaal wel toch? Het staat bij menig (online) marketing manager en e-commerce manager bovenaan zijn of haar lijst. In veel gevallen staat het online genereren van leads gelijk aan het vergaren van kwalitatieve e-mailadressen. Via blogging, of andere vormen van content marketing, proberen we onze prospects ervan te overtuigen hun e-mailadres achter te laten. Mensen die al eens een conversatie hebben gehad met je bedrijf hebben ten slotte een veel grotere kans om in jouw sales funnel van een lead door te groeien tot een volwaardige klant. Tot voor kort had Facebook gek genoeg eigenlijk niet echt een oplossing voor het genereren van leads. Vandaar dat het door velen ook niet echt als een leadgeneratie platform wordt gezien. Daar is nu eindelijk verandering in gekomen!